הגברת האכיפה וחיזוק מערך הבדיקות: מחר יתכנס קבינט הקורונה

גורם המעורה בתוכן הדיון שקיים ראש המל"ל סיפר כי הוחלט בשלב זה להתמקד באכיפה מסיבית על התקהלויות, וייתכן כי יוגדל גובה הקנס. עוד נקבע כי יוטלו סגרים נקודתיים במקרה של עלייה בתחלואה

זמן צפייה: 02:40

במהלך דיון ההכנה שקיים היום (ראשון) היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת לקראת קבינט הקורונה, הובהר כי בשלב זה תנסה הממשלה לבלום את העלייה בהדבקה ע"י הגברת האכיפה ועל ידי חיזוק מערך הבדיקות והחקירות האפידימיולוגיות של משרד הבריאות כדי לקטוע במהירות רבה יותר את שרשראות ההדבקה, כך לפי פקיד בכיר שמעורה בפרטי הדיון.

הפקיד הבכיר ציין כי במסגרת הגברת האכיפה תבוצע אכיפה מסיבית על התקהלויות המוניות וניתנה הנחיה למשרד המשפטים לבחון את האפשרות להגדיל את גובה הקנס שניתן לתת לאנשים או עסקים שמפרים את ההנחיות. כמו כן, הוחלט שיוכנסו נציגים של משרדי ממשלה רלוונטיים נוספים למרכז השליטה של משרד הבריאות.

עוד בחדשות 13:

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא חושב שצריך סגר – אך הנגיף לא נעלם"

רה"מ: אם לא נקפיד על ההנחיות – נביא על עצמנו את השבת הסגרים

פרשת טדי שגיא: מנכ"ל משרד הבריאות לא ינקוט צעדים נגד גרוטו

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

עוד ציין כי במהלך הדיון הוחלט כי ימשיכו לנקוט במדיניות של סגרים נקודתיים והכרזה על אזורים מוגבלים במהירות בכל מקרה בו מזוהה עלייה בתחלואה. עוד הוסיף כי פתיחת הרכבת תימשך כמתוכנן כדי לווסת את העומס באוטובוסים ולמנוע צפיפות. המדיניות תהיה של פקח בכל קרון.

בכל הנוגע לחזרת לשימוש באמצעי השב"כ משרד הבריאות יגבש עמדה בנושא. הפקיד הבכיר ציין כי נתניהו שוקל לחזור ולהשתמש בשב"כ במידה שהעלייה בהדבקה תימשך. קבינט הקורונה צפוי לדון בנושא מחר. בישיבת קבינט הקורונה מחר תוצג גם ההתקדמות בפיתוח אפליקציית "מגן 2" של משרד הבריאות שאמורה להיות תחליף לשימוש באמצעי השב"כ.

אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה
אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי נשא דברים ברקע העלייה בתחלואה, והביע דאגה ממספר הנדבקים העולה. לוי הצהיר: "אני לא חושב שצריך סגר - אבל המחלה לא נעלמה. אנחנו יכולים לפעול במשנה זהירות, המסכה והתנהגות נכונה אלו הדברים שישמרו אותנו מהסגר".

"בתחלואה הנוכחית אנחנו רואים יותר חולים צעירים, מאשר ראינו בחודשים מארס-מאי", הסביר לוי את השינוי בדפוס התחלואה. "שנית, הנדבקים מפוזרים היום ביותר מ-50 יישובים - מה שצלמד אותנו על התפשטות קהילתית רחבה. אם בחודשים הקודמים הסיבות היו שבים מחו"ל, הרי שכרגע זה לא קיים והתחלואה היא קהילתית - דבר שמציב אתגר גדול על קטיעת שרשרת ההדבקה והתחקירים האפידמילוגיים".