מקרה מוות מספר 13 ב"משען" בב"ש: דיירת בת 82 מתה בלניאדו

אמיליה וינשטיין הועברה מבית האבות ל"דורות" בנתניה, ומשם לביה"ח - שם נקבע מותה. בכך, עלה מניין מקרי המוות ל-94 • מ"בית בלב" בבת ים נמסר כי 12 מטופלים ושני עובדים אובחנו בנגיף

זמן צפייה: 05:59

אמיליה וינשטיין בת ה-82, דיירת בית האבות "משען" בבאר שבע, הלכה לעולמה היום (שישי) בבית החולים לניאדו, כתוצאה מנגיף הקורונה. בכך, עלה מספר מקרי המוות בבית האבות ל-13, ומניין מקרי המוות בישראל ל-94.

וינשטיין הועברה לפני שבוע למרכז הרפואי "דורות" בנתניה, וכעבור יומיים הועברה לבית החולים. בנה איגור סיפר כי "היא הייתה במשען כחודש, רק נכנסה, כאילו שמתי אותה בקבר בידיים שלי. בהתחלה במשען לא דיברו איתנו, לקחו את הטלפונים מההורים. מדובר ברשלנות של משרד הבריאות שלא עשו בדיקות, יש משרד בריאות ללא בריאות, ליצמן לא פעל נכון, הם היו חייבים לעשות בדיקות יותר מהר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירה נגד רשת הדיור המוגן "משען"

משפחתה של הדיירת ה-12 מ"משען" שמתה תוקפת: "בית האבות התרשל"

משרד הבריאות: מכון ויצמן יערוך כ-1,000 בדיקות קורונה ביום

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, מבית החולים השיקומי "בית בלב" בבת ים נמסר כי אתמול הגיעו נציגי מד"א למקום וביצעו 22 בדיקות בקרב המטופלים ו-16 בדיקות בקרב העובדים. מהתוצאות שהתקבלו לפני זמן קצר עולה כי 12 מטופלים ושני עובדים אובחנו חיוביים לנגיף.

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי המשטרה פתחה בחקירה נגד רשת הדיור המוגן "משען" בגין הזנחת קשישים חסרי ישע. המשטרה החלה בבדיקה לאחר שמשפחות הדיירים בבית האבות בבאר שבע הגישו תלונה נגד הרשת.

מרשת משען נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על כל חקירה בנושא. אין שום עילה או סיבה מוצדקת לפתיחה בחקירה. אין לנו ספק שהמשטרה לא תיתן ידה לתעלולי יחצנות של גורמים ערלי לב וחסרי אחריות שמנצלים משפחות בשעת אבלן כדי לייצר כותרות סנסציוניות שאין להן כל בסיס. למרות הזדון, ההשמצות וטענות השווא, של גורמים תאבי פרסום וחסרי רסן, נוסיף לטפל במסירות, במקצועיות ובאהבה בדיירינו היקרים".

ליאה שוורץ, דיירת משען שמתה מקורונה
ליאה שוורץ, דיירת משען שמתה מקורונה | צילום: באדיבות המשפחה

לפני כן תקף ת התנהלות המוסד נכדה של ליאה שוורץ בת ה-85, הדיירת ה-12 מבית האבות משען בבאר שבע שמתה מנגיף הקורונה, שלטענתו, התרשל במלחמה בהידבקות ולא בידד את החולים כמו שצריך.

"מתחילת הדרך לא הייתה התייחסות ממשען, הם התעלמו לחלוטין", טען רגב רטס. "אנחנו מאוד כועסים על ההתנהלות של משען, הייתה רשלנות שם, כנראה לא הייתה הפרדה כמו שצריך". "יש כעס על משרד הבריאות שלא עשה בדיקות מייד, אנחנו ציפינו שהמשרד ינהל את זה באופן מקצועי. אם בשלבים הראשונים היו מקפידים על בידוד ומשרד הבריאות היה מגיע עם צוותים שיודעים לטפל בזה, אולי לא היינו מגיעים למצב הזה של שרשרת הידבקות", הוסיף רטס.