מבצע האכיפה: אלפי שוטרים התווספו - המאמצים מורחבים לתחב"צ

על רקע העלייה החדה במניין הנדבקים בנגיף הקורונה, המשטרה תפרוס אלפי שוטרים ברחבי הארץ, שיאכפו באופן מתוגבר את ההנחיות הנוגעות להתפשטות המגפה - באוטובוסים, ברכבות, בבתי עסק וברחובות

זמן צפייה: 00:53

מגפת הקורונה: על רקע העלייה החדה במניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל, המשטרה פתחה הבוקר (ראשון) במבצע אכיפה, ופזרה אלפי שוטרות ושוטרי ברחבי הארץ שיאכפו באופן מתוגבר את ההנחיות הנוגעות להתפשטות הנגיף.

המבצע יתמקד, בין היתר, גם בתחבורה הציבורית - בדגש על קווים הומי אדם במרחב העירוני והבין עירוני, וכן גם באוטובוסים, ברכבות ובצירים. לצורך כך, הוקמו 8 מפקדות משימתיות ייעודיות בכל המחוזות. השוטרים יעברו בבתי עסק, מסעדות, אולמות האירועים – וכאמור, בקווים שונים בתחבורה הציבורית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

599 נדבקים חדשים אובחנו מחצות – מניין מקרי המוות עלה ל-330

רה"מ נגד הנגבי: מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה לא אמיתית

תקועים בשש: כיצד הפך הכביש המהיר למסחטת כספים מהפקקים?

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בדיון שהתקיים אמש בנוכחות השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, מנכ"ל המשרד ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי, מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, ראש אג"מ ניצב אמנון אלקלעי ובכירים נוספים, הציג מ"מ המפכ"ל בפני השר אוחנה את התוכנית הנרחבת להגברת האכיפה.

בדיון אמר אוחנה כי הכלל המנחה אותו הוא "אכיפה חכמה", לפיו יש לרכז מאמצי אכיפה משמעותיים בקווי האוטובוסים העמוסים ביותר וכלפי המסעדות, בתי העסק ואולמות האירועים שיש להן את החלל הסגור הגדול ביותר.זמן קצר לאחר הדיון נודע כי אוחנה, שפגש במפקד מג"ב שחלה בקורונה, החליט יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות להיכנס לבידוד עד ליום ראשון הבא - למרות שלא נדרש לכך.

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

יותר מ-6,000 קנסות חולקו במהלך סוף השבוע - רובם על אי עטיית מסכה, אבל חלקם גם לבעלי אולמות אירועים, ברים ומועדנים אשר לא עמדו בתקנות המצריכות מדידת חום בכניסה, שמירת מרחק בין המבלים וחיוב עטיית מסכה על כל הנוכחים.

אמש עדכן משרד הבריאות כי 599 נדבקים חדשים אובחנו מחצות וארבעה נוספים מתו, כך שמניין החולים הפעילים עלה ל-10,929 בני אדם ומספר המתים עלה ל-330. 84 מהחולים במצב קשה, 32 מונשמים.