בשידור חי: דיוני המומחים לאישור החיסון לילדים ייפתחו לציבור

משרד הבריאות החליט לשדר חלק מהדיונים, כאשר אזרחים מן השורה יוכלו להירשם לדיון ולהביע את עמדותיהם בפני המומחים ולשאול שאלות; קופות החולים יזמנו באופן אקטיבי את הורי הילדים להתחסן

זמן צפייה: 01:33

משרד הבריאות החליט היום באופן סופי להעביר בשידור חי חלק מדיוני המומחים של המשרד לגבי אישור החיסון לילדים - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. כמו כן, העמדות והנימוקים למתן החיסון יהיו פתוחים, בעוד שחלק מההצבעה תהיה סגור לציבור. במסגרת השידור החי, אזרחים מן השורה יוכלו להירשם לדיון ולהביע את עמדותיהם בפני המומחים ולשאול שאלות.

בממשלה מקווים כי המהלך לחיסון הילדים יביא לירידה בתחלואה. בנוסף, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, צפויה להופיע מחר מול הפרלמנט הבריטי ולהציג בפניהם נתונים שנאספו בישראל בנוגע לחיסונים.

חיסון לילדים
חיסון לילדים | צילום: fotolia

בתוך כך, בהנחיית משרד הבריאות, קופות החולים החלו להיערך למתן החיסונים לאוכלוסיית הילדים בארץ, כאשר בין היתר הן יצטרכו לזמן באופן אקטיבי את הורי הילדים להגיע למתחמי החיסון - כלומר קופות החולים והרופאים האישיים ישלחו הודעות להורים להזכיר להם על התור שנקבע עבור בנם או בתם.

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש אמר הערב בשיחה עם ראשי קופות החולים כי במשרד נמצאים בדיונים מול פייזר על מטס של אמפולות חיסונים לילדים. נכון לכעת, בישראל אין אף חיסון שמתאים לילדים. האמפולות של המבוגרים לא רלוונטיות ובישראל עושים מאמצים להבאה של האמפולות הייעודיות ארצה בתוך זמן קצר.

כמו כן, הפרופ' אש העריך שבתוך שבועיים מאישור ה-FDA, ניתן יהיה לחסן ילדים בישראל.