למרות הציפיות הגבוהות - ועידת האקלים נחתמה בכישלון

"ההזדמנות האחרונה" להצלת כדוה"א בגלזאגו לא הניבה תוצאות שיביאו את המדינות המזהמות ביותר להתחייב להפחית את שימושן בפחם. "אנחנו לא יכולים להשלות את עצמנו, לא הבסנו את שינוי האקלים"

זמן צפייה: 02:32

למרות הציפיות הגבוהות למעשים בשטח וקריאות מכל העולם להצלת הכדור הארץ, ועידת האקלים של האו"ם בגלאזגו, שהוגדרה "ההזדמנות האחרונה", נחתמה אמש (שבת) בכישלון מהדהד. "אני מתנצל על האופן שבו התנהל התהליך, ומצטער מעומק ליבי", אמר נשיא ועידת האקלים, אלוק שארמה, בנאום שסגר את הוועידה.

הודו וסין, שתיים משלוש המזהמות הגדולות בעולם, אינן מוכנות להתחייב על הפסקת השימוש בפחם, גם לא בעוד שלושים שנה. מבחינתן, התהליך יהיה הדרגתי בלי תאריך יעד. בחדרי הדיונים נראה הנציג האמריקני, ג'ון קרי, מנסה לשווא לשכנע את עמיתיו הסינים שייקחו על עצמם מחויבות מהותית יותר, ללא הצלחה.

אף על פי כן אמר קרי: "אני מאמין כי בעקבות ההחלטה הזאת ובעקבות ההכרזות שנשמעו בשבועיים האחרונים, אנו אכן קרובים יותר מאי פעם, למעשה, למניעת אסון אקלימי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש השב"כ רונן בר נפגש לראשונה עם ראש המודיעין המצרי בקהיר

מפקד צבא בריטניה: "עלינו להיות מוכנים למלחמה מול רוסיה"

בדרך לכנסת: ועדת השרים אישרה את חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה

המטרה של עצירת התחממות כדור הארץ לפני חציית הגבול העליון של מעלה וחצי בהשוואה לעידן הטרום תעשייתי - הוחמצה. באופן כמעט ודאי, כדור הארץ יתחמם יותר עד סוף המאה, וההשלכות יהיו בהתאם.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר בסיום הוועידה: "אנחנו לא יכולים להשלות את עצמנו, לא הבסנו את שינוי האקלים, ואם נחשוב שהבסנו אותו, יהיו לכך השלכות הרסניות כיוון שנותרו עדיין דברים רבים נוספים שיש לעשות".

כל המאמצים לרבות 100,000 המפגינים והמפגינות שהתאספו במהלך ימי הוועידה, לא הצליחו לשכנע את המנהיגים כי זו באמת ההזדמנות האחרונה. "כל עוד אנחנו ממשיכים להתעלם מהגבלה של פליטת גזי החממה לפי גודל המדינה ובהתאם לפליטת גזי החממה בה בעבר, כלומר להתעלם מצדק אקלימי, כיצד נוכל לצפות להצלחה כלשהי?", אמרה פעילת האקלים גרטה תונברג בתום הוועידה.