חשד לזיהום במזון: מתו 3 דיירים במעון לאנשים עם מוגבלות בחולון

משרד הבריאות חוקר את המקרה, במסגרתו דיירת במעון איבדה את הכרתה ונפטרה לאחר נסיונות החייאה שלא צלחו. שניים נוספים, שסבלו ממחלות רקע קשות, פונו ונפטרו יום אחריה. המטבח במקום נסגר ונערכות בדיקות לזיהום

זמן צפייה: 01:05

שלושה אנשים עם מוגבלות, שהיו דיירים במעון "בית דפנה" בחולון המופעל על ידי רשת בית אקשטיין, נפטרו הבוקר (שני) על פי החשד בשל זיהום במזון, לאחר שבמטבח המעון נמצא חיידק האי-קולי.

בלילה שבין שבת לראשון החלו כמה דיירים לחוש ברע וסבלו משלשולים. הצוות הרפואי לקח מדדים מאחת הדיירות, בעלת רקע רפואי מורכב, וזמן קצר לאחר מכן היא איבדה את הכרתה. צוות של מד"א שהוזעק למקום בליווי המשטרה ניסה לבצע בה ניסיונות החייאה שלא צלחו ונקבע מותה.

Whatsapp Image 2022 05 02 At 2
הדלקת נרות לזכר החוסים שנפטרו במעון ''בית דפנה'' בחולון | צילום: דור כהן

במקביל פונו שישה דיירים נוספים לבית החולים וולפסון והבוקר כאמור נפטרו שניים מהם, שסבלו ממחלות רקע קשות. ארבעת הדיירים האחרים מאושפזים עדיין ומצבם יציב. מנהלת המעון דיווחה לפיקוח שעדכן את הרופאה הראשית של משרד הרווחה שמיד לאחר מכן דיווחה על האירוע לרופאה המחוזית של משרד הבריאות. צוות של משרד הבריאות שהגיע למקום גילה ליקויים במטבח ופתח בחקירה. בהוראת משרדי הבריאות והרווחה נסגר המטבח עד לסיום הבדיקה.

כמו כן, בהנחיית מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, הגיע למעון צוות מקצועי של המשרד על מנת לסייע לצוות המקצועי בטיפול בדיירים. הצוות ימשיך ללוות את המעון עד לתיקון הליקויים ולסיום הבדיקה של משרד הבריאות. עוד הנחתה מנכ"לית המשרד על הקמת ועדת בדיקה להתנהלות המעון. יודגש כי נסיבות הארוע נמצאות עדיין בבדיקת משרד הבריאות, לרבות בדיקת החשד הראשוני של זיהום במזון.

ממעון בית דפנה נמסר בתגובה: "מרגע קבלת ההודעה הראשונית בהקשר לאירוע, פועלת החברה בשיתוף ותיאום עם גורמי המקצוע המוסמכים של משרד הרווחה והבריאות על מנת לאתר את הסיבה לאירוע המצער. בשלב ראשון ומיידי, נסגר המטבח הקיים והמזון מסופק לדיירים על ידי ספק חיצוני. החברה מתנהלת בשקיפות מלאה ושיתוף פעולה מלא של כל גורמי המקצוע הנדרשים".