מקדם ההדבקה מתקרב ל-1, חולה בן 21 שלא התחסן מת בוולפסון

מספר החולים הקשים הינו 697. השרה מירב כהן הזהירה בישיבת הממשלה: "הווריאנט הבא יגיע מנתב"ג ועד שמשרד הבריאות יעדכן את רשימת המדינות האדומות, הווריאנט הבא כבר יחגוג כאן"

זמן צפייה: 06:58

משרד הבריאות פרסם הבוקר (ראשון) כי אתמול נוספו 10,084 חולי קורונה חדשים, שיעור החולים המאומתים מבין כלל הנבדקים הוא 6.6% ומספר החולים הקשים יציב ועומד על 697.

כמו כן, עד כה התחסנו כ-2.8 מיליון ישראלים במנה השלישית של החיסון נגד קורונה, כ-5.5 מיליון במנה השנייה וכשישה מיליון התחסנו במנה הראשונה בלבד. מקדם ההדבקה (R) בקרב כלל האוכלוסייה עלה ל-0.96.

קורונה חיסון ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

הלילה נפטר חולה קורונה בן 21, לא מחוסן, בבית החולים וולפסון בחולון. הוא הגיע לביה"ח במצב קריטי אך בתום פעולות החייאה ממושכות נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. עד כה נפטרו 7,338 ישראלים כתוצאה מנגיף הקורונה ולמעלה מ-1.2 מיליון חלו בווירוס.

השרה מירב כהן התייחסה היום בישיבת הממשלה לנושא הנוסעים הישראלים ששבים חולים לארץ והזהירה: "שימו לב עם מה שקורה עם אומן ומה שקורה עם השבים מטורקיה ויוון – המדיניות שלנו בנתב"ג מקלה מדי. הווריאנט הבא יגיע מנתב"ג ועד שמשרד הבריאות יעדכן את רשימת המדינות האדומות שלו, הווריאנט הבא כבר יחגוג כאן. זה מחייב שינוי מדיניות".

פרופ סלמאן זרקא, פרויקטור הקורונה, אמר היום לוועדת החוקה בכנסת ביחס לתורים הארוכים במתחמי הבדיקות בימים האחרונים: "אנחנו בוחנים את האפשרות של זימון תור גם למתחמי הבדיקות של פיקוד העורף. חשוב לומר שמבחינה אפידימיולוגית זמינות הבדיקות מאוד משמעותית כדי לאתר את התחלואה". הוא התייחס גם להבדל בשימוש בין בדיקות הקורונה הוותיקות והמדויקות לבין הבדיקות המהירות וציין כי "בדיקות האנטיגן המהירות, מיועדות לטובת התו הירוק (כניסה לאירועים ואתרים), אך בדיקות ה-PCR הן אלו שרלוונטיות לתחקור המגעים ולאיתור חולים".

אתמול פורסם כי השפעות החיסון השלישי ניכרות בנתוני התחלואה, כאשר בקבוצת בני 60 ומעלה, ישנם 4.9 חולים לכל מאה אלף איש מבין אלו שהתחסנו במנת דחף, 39.9 חולים לכל מאה אלף איש אצל אלו שהתחסנו במנה השנייה ללא מנת דחף, ו-163.3 חולים לכל מאה אלף איש מבין אלו שאינם מחוסנים כלל.