ארגון הבריאות העולמי: "מודאגים שבמזה"ת לא ערוכים לקורונה"

דובר הארגון התייחס בריאיון לחדשות 13 להתפשטות הנגיף מחוץ לסין, לרמת המוכנות של העולם לטיפול בחולים ולחששות הציבור. "אנשים מרגישים חסרי ישע - כי אין להם מידע"

זמן צפייה: 03:24

נגיף הקורונה: דובר ארגון הבריאות העולמי, כריסטיאן לינדמייר, התייחס היום (רביעי) בריאיון לחדשות 13 להתפשטות הנגיף במזרח התיכון, ואמר: "אזור המזרח התיכון מדאיג אותנו כרגע מסיבות שונות. זאת, משום שבאופן כללי דאגנו לכל אורך הדרך מכך שהנגיף יכה במדינה שלא מוכנה לקבל מטופלים, לטפל בהם, לבודד אותם, לנטר את המצב ולעשות את המיטב כדי לזהות את הנגיף, לפקח ולהכיל אותו. זו בעיה שקיימת במזרח התיכון, אבל גם בעיה כלל עולמית כרגע".

לינדמייר הוסיף והסביר על המוקדים המרכזיים שבהם התפשט הווירוס ברחבי העולם. "יש לנו שלושה אזורים שבהם התרחשה הידבקות אוטונומית. איראן, קוריאה ואיטליה ומובן שזה מדאיג מאוד. אלה מצבים שעלינו לבחון היטב, ואנחנו צריכים שהרשויות המקומיות יעשו כמיטב יכולתן כדי להכיל את הנגיף בשטח במקומות האלה. החדשות הטובות הן שבפעם הראשונה יש לנו פחות מקרים בתוך סין מאשר מחוצה לה, אבל שוב, יש צד שני למטבע הזה. זאת אומרת שיש לנו יותר מקרים מחוץ לסין מאשר בתוכה.", אמר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מספר המתים מקורונה ביממה האחרונה בסין – הנמוך זה 3 שבועות

"שקט כאן מאוד": ההשלכות של נגיף הקורונה על הפסטיבלים בוונציה

טראמפ: "אנחנו קרובים מאוד למציאת חיסון נגד נגיף הקורונה"

כריסטיאן לינדמאייר, דובר ארגון הבריאות העולמי
כריסטיאן לינדמאייר, דובר ארגון הבריאות העולמי | צילום: חדשות 13

עוד הסביר הדובר שהחשש הרב מגיע מחוסר הידע הנוגע למחלה. "זה תרחיש של נגיף שאנחנו לא מכירים ומתפשט בדרך שלא ראינו בעבר. זה מפחיד אנשים שאין להם מספיק מידע בנוגע לווירוס. אנשים מרגישים חסרי ישע כי אין להם מידע, והם לא יודעים כיצד להגן על עצמם ועל אהוביהם. זה, ככל הנראה, האתגר הגדול מכול עבור האדם הפרטי וכן עבור מערכות בריאות, מדינות ורשויות ברחבי העולם".

בתוך כך, 52 אנשים מתו ביממה האחרונה בסין - המספר הנמוך ביותר בשלושה שבועות האחרונים. עוד דיווחו היום הרשויות בסין כי 406 בני אדם נוספים אובחנו כחולים. אתמול, נרדמו 71 מקרי מוות במדינה וביממה לפני כן 150. בקוריאה הדרומית, דווח על 151 מקרים נוספים של הידבקויות בנגיף. מניין הנדבקים במדינה עלה ל-1,261

רחל ביטון, הישראלית הראשונה שהבריאה מהקורונה חזרה הביתה לישראל
רחל ביטון, הישראלית הראשונה שהבריאה מהקורונה חזרה הביתה לישראל | צילום: אליהו אליוביץ - ״אליוביץ תקשורת״
לפי דיווחים בתקשורת המקומית, בברזיל אובחן חולה בקורונה - המקרה הראשון באמריקה הדרומית, גם ביוון אובחן מקרה ראשון של הידבקות בנגיף. כמו כן, שלושה מקרים חדשים התגלו בתאילנד. בבריטניה, נסגרו שלושה בתי ספר להמשך השבוע לאחר שמספר תלמידים שבו מחופשת סקי באיטליה - שם כידוע אובחנו כבר למעלה מ-300 חולים. באיטלה, עלה מניין המתים עלה ל-12.

כמו כן, באיראן, דיווחו כי נרשמו 44 מקרים חדשים של הידבקות ביממה האחרונה. עד כה 19 בני אדם מתו מהווירוס במדינה. בצרפת דיווחו על שלושה מקרים נוספים של הידבקויות בנגיף במדינה, שמעלים את מניין הנדבקים ל-17 ועל מקרה המוות השני במדינה.

אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה
אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

במקביל, הרשויות באיים הקנריים הודיעו שאורחי המלון באי טנריף שהוכנסו להסגר לאחר שמטייל איטלקי ששהה במקום אובחן כנושא את הנגיף, ישארו בבידוד למשך שבועיים.

בתוך כך, רחל ביטון, הישראלית שנדבקה בנגיף בזמן ששהתה על "ספינת הקורונה" ואושפזה בבית חולים ביפן - נחתה בארץ לאחר שהחלימה. היא עברה בדיקה נוספת עם הגיעה לארץ שיצאה גם היא שלילית. "הייתי יכולה להישאר לילה בטוקיו אבל החלטתי לא לחכות ולהתאחד עם המשפחה כמה שיותר מהר, לאחר שלא נפגשנו בשבועות האחרונים כתוצאה מהחופשה ומנגיף הקורונה", סיפרה ביטון, "נפגשתי בשדה התעופה עם בני המשפחה וזלגו דמעות של שמחה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2602201647' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_hi9olpcr' duration='156'']

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה שתקים אוהל למבודדי הווירוס השוהים בבידוד בית. בתיעוד האוהל ניתן לראות את הקמתו, ואת מסכות הפנים שבהן ישתמש צוות המקום. בתוך כך, הוחלט לשוהי מתחם הבידוד בתל השומר לא תתאפשר זכות הצבעה.