ארגון הבריאות העולמי: "מדינות צריכות להגביר את הבדיקות"

דובר הארגון אמר בריאיון ל"מהדורת חמש" עם יעקב אילון כי "עלינו לדעת במה אנחנו נלחמים", והתייחס גם לאפשרות של הסגר בישראל: "במדינות שהוטל הסגר כמעט מוחלט - ההידבקויות מאטות"

זמן צפייה: 04:10

מדפת הקורונה: כריסיטיאן לנדמייר, דובר ארגון הבריאות העולמי, התראיין היום (שלישי) ב"מהדורת חמש" עם יעקב אילון והתייחס לעלייה החדה בחולים בקורונה בעולם: "נכון לבוקר זה, יש לנו יותר מ-350,000 חולים וכ-15,000 מקרי מוות. אלה מספרים עצומים, אבל הדבר המעניין יותר זה העלייה החדה של המקרים. נדרשו כחודשיים עד שהגענו ל-100,000 החולים הראשונים בכל העולם, נדרשו כ-11 ימים נוספים עד שהגענו ל-100,000 המקרים הבאים, ונדרשו ארבעה ימים נוספים בלבד עד שהגענו ל-300,000 מקרים".

"זה מציג בדיוק את הבעיה שאנחנו ניצבים מולה", ציין לנדמייר. "עלינו לעצור את העלייה החדה הזאת, ובוא לא נשכח ש-350,000 המקרים האלה לא התפרצו באותו אופן ב-190 מדינות. יש כמה מדינות שבהן המספרים כרגע גדולים למדי, ואלה המדינות שיש להוריד בהן בדחיפות את העקומה, להכין את מערכת הבריאות לטפל במקרים נוספים ולהיות מוכנים לגבי אספקה וציוד כדי שיוכלו להתמודד עם המקרים. אנחנו צריכים להכין את המדינות שמערכת הבריאות שלהן חלשה יותר וצפויות להתמודד עם התפרצות נגיף קורונה".

כריסטיאן לינדמאייר, דובר ארגון הבריאות העולמי
כריסטיאן לינדמאייר, דובר ארגון הבריאות העולמי | צילום: חדשות 13

לנדמייר התייחס גם לסוגיית כמות הבדיקות שמעוררת מחלוקת בישראל: "מצד אחד, החלק החשוב ביותר, חוץ מריחוק חברתי או פיזי, הוא בדיקה ומציאת המקרים הקיימים כי עלינו לדעת במה אנחנו נלחמים ולדעת מה המצב. זאת אומרת שעלינו לנסות ולבדוק כל מקרה חשוד, לעקוב אחר כל מקרה וגם לאתר את האנשים שבאו במגע עם הנדבק, למצוא אותם ולבדוק אותם. אבל, ברור מאוד שלעולם אין כרגע מספיק בדיקות, ולכן מדינות מסתגלות למצב הנוכחי. מדינות צריכות למצוא דרכים כדי להגדיל את מספר הבדיקות, להגדיל את יכולות המעבדות, אולי להכשיר צוות נוסף, להכין את המערכת לבדיקת כל מקרה ומקרה חשוד כדי לדעת בדיוק במה אנחנו נלחמים".

דובר הארגון ציין גם כי "ראינו את הדיווחים הראשונים ממדינות שהטילו הסגר כמעט מוחלט או הסגר חלקי לפני כשבוע - הסימן הראשון הוא שההידבקויות מאטות. מבחינת ישראל, הממשלה ומערכת הבריאות יצטרכו לבחון את המצב הספציפי שלהן, לבדוק היכן נמצאים רוב המקרים ולבחון אם חשוב להטיל הסגר מוחלט או הסגר חלקי. זה גם תלוי במידה רבה בהתנהגות האוכלוסייה. מדינות נאלצו לנקוט אמצעים מחמירים יותר כדי להימנע ממסיבות קבוצתיות, פגישות קבוצתיות, פתיחת מסעדות, פתיחת ברים. על מנת להפסיק את זה, ייתכן שממשלות ייאלצו לנקוט אמצעים מחמירים יותר".