17 אנשים מתו, כ-500 נדבקו: הווירוס המסתורי מסין ממשיך להתפשט

נגיף ה-"קורונה", שהתגלה בתחילת החודש, עלול לגרום לדלקת ריאות חמורה ומסכנת חיים. מחר תושבת כלל התחבורה הציבורית בעיר הסינית ווהאן, שבה פרץ הנגיף לראשונה, מהשעה 10:00 ועד להודעה חדשה

זמן צפייה: 02:03

הווירוס מתפשט: אדם שנסע מסין לארה"ב אובחן כחולה בנגיף החדש

זינוק בסין במספר הנדבקים בנגיף המסתורי דמוי הסארס

בשל הנגיף בסין: משרד הבריאות מנחה תיירים להימנע ממגע עם בע"ח

נוסעים עוטים מסכות בשדה התעופה בשאנגחאי שבסין
נוסעים עוטים מסכות בשדה התעופה בשאנגחאי שבסין | צילום: רויטרס

הנגיף החדש גורם לדלקת ריאות קשה שעלולה לדרדר במהירות את הלוקה בה לסכנת חיים של ממש. רובם המוחלט של המקרים המתועדים התגלו בעיר ווהאן שבסין, וע"פ המרכז לבקרת המחלות במדינה - התברר כי מקור הנגיף היה בשוק מסחרי ובלתי חוקי של חיות בר שהתקיים בעיר.

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, הודיע היום כי הרשויות בודקות חשד להימצאות הנגיף בגופו של אדם באחת מהערים הצפוניות במדינה, סמוך לגבול עם ארה"ב. עוד ציין אוברדור כי עלה חשד למקרה הידבקות נוסף במקסיקו, אך נשלל לאחר בדיקה יסודית.

לבד מבמקסיקו, אתמול תועד מקרה הידבקות נוסף בנגיף מחוץ לסין: אמש הודיע משרד הבריאות האמריקני על חולה ראשון בגבולות ארצות הברית. על פי הודעת המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, החולה הגיע לסיאטל שבוושינגטון ומצבו היה יציב. ככל הנראה החולה הגיעה לארצות הברית לפני שהחלו הבדיקות לאיתור נוסעים הנגועים במחלה בשדות התעופה במדינה.

דרכי מניעת הידבקות:

הרשויות בסין הודיעו כי מדובר בנגיף מדבק שעובר מאדם לאדם. עקב כך, תפוצת המחלה צפויה להתרחב לקראת ראש השנה הסיני שייחגג השבוע – במהלכו יטוסו אזרחים סינים רבים לחופשה – ועלולים לשאת עמם את הנגיף למדינות רבות נוספות. על פי הערכות, כשבעה מיליון סינים צפויים לטוס לחופשה מחוץ למדינה בעונת החגים הנוכחית.

ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידימיולוגיה שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ציינה כי "אנו ממליצים לכל הנוסעים לעיר ווהאן שבסין להימנע ממגע עם בעלי חיים, חיים או מתים, ולהימנע משהות בשווקים של בעלי חיים. בנוסף אנו ממליצים להימנע ממגע הדוק עם אנשים שחולים במחלה נשימתית, ולשמור על היגיינה". ארגון הבריאות העולמי שוקל להכריז על מצב חירום בין-לאומי בשל ההתפשטות הנרחבת של המחלה.