סקר קופ"ח מכבי: רק 1% מהורי הילדים שחוסנו פנו לקבלת ייעוץ או טיפול

כשבועיים מאז החל מבצע חיסוני הילדים לגילאי 11-5, סקר שערכה מכבי שירותי בריאות מצא כי קרוב ל-70% מהמשיבים לסקר דיווחו על תופעות לוואי מקומיות בלבד, כאשר כשליש מהמתחסנים העידו כי לא הייתה שום תגובה במקום ההזרקה

חיסון לילדים

כשבועיים מאז החל מבצע חיסוני הילדים לגילאי 11-5, סקר תופעות לוואי של קופת החולים מכבי מצא כי רק 1% מהורי הילדים שחוסנו דיווחו על פניה לקבלת ייעוץ או טיפול רפואי בשל תופעות לוואי מהחיסון, כך פורסם היום (שישי) על ידי מכבי שירותי בריאות.

קרוב ל-70% מהמשיבים לסקר דיווחו על תופעות לוואי מקומיות בלבד, כאשר כשליש מהמתחסנים העידו כי לא הייתה שום תגובה במקום ההזרקה. עוד עולה מהסקר כי הילדים הצעירים יותר סבלו פחות מתופעות לוואי, כאשר חולשה ועייפות דווחו על ידי 7% מהילדים בגיל 5 לעומת 14% מהילדים בגיל 11. כאבי ראש דווחו על ידי 5% מהילדים בגיל 5 לעומת 10% מהילדים בגיל 11.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חוקרים מזהירים: הגל החמישי כבר החל בישראל

ביהמ"ש בוושינגטון: בקשת טראמפ לא למסור מסמכים על המהומות נדחתה

מקסיקו: לפחות 53 מהגרים נהרגו בהתהפכות משאית

מנכ"לית מכבי שירותי בריאות, סיגל דדון-לוי, מסרה: "מכבי שמחה להוביל גם במבצע חיסוני הילדים, כמו במבצעי החיסונים הקודמים, כשאנו עומדים על 20% מחוסנים וכאלו שקבעו תור לימים הקרובים, בגילאי 11-5. תוצאות הסקר מראות כי החיסון יעיל ובטוח, ואני קוראת לכלל ההורים לבוא ולחסן את ילדיהם, למען בריאותם ובריאות סביבתם".