בדרך לקיצור התורים: 13 מכשירי CT יתווספו למערכת הבריאות

סיכום חדש בין שר הבריאות ניצן הורוביץ לשר האוצר אביגדור ליברמן יביא לגידול של עשרות אחוזים במספר המכשירים המיוחדים, ביניהם 13 מכשירי CR, תשעה מכשירי MRI, שני רובוטים לניתוחים מורכבים ו-4 תאי לחץ ומכשירים נוספים. "בדיקות מהר יותר וקרוב יותר לבית"

אילוסטרציה - MRI | צילום: shutterstock

מהפכה במערכת הבריאות: שר הבריאות ניצן הורוביץ סיכם היום (חמישי) עם שר האוצר אביגדור ליברמן על תוספת של 28 מכשירים רפואיים מיוחדים חדשים למערכת הבריאות, שישפרו את הנגישות לבריאות בפריפריה ויביאו לקיצור תורים לבדיקות בכול הארץ.

השרים סיכמו על עדכון תקנות מכשירים מיוחדים, שיביא לתוספת משמעותית של מכשירים רפואיים מתקדמים ויוגש לאישור ועדת הבריאות של הכנסת. על פי הסיכום, יתווספו למערכת הבריאות 13 מכשירי CT, תשעה מכשירי MRI, שני רובוטים לניתוחים מורכבים ו-4 תאי לחץ ומכשירים נוספים. עוד סוכם בין השרים, על הסרת המגבלה על הצטיידות במכשירי CT דנטלי.

מדובר בגידול של עשרות אחוזים במספר המכשירים המיוחדים, מהלך שישפר משמעותית את הנגישות והזמינות לשירות רפואי מתקדם בפריפריה ובאזורים שסובלים מפערים בשירותי בריאות.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר בהתייחס לכך: "אנחנו ממשיכים את המהפכה בבריאות ומעצימים את הבריאות הציבורית בכל הארץ, בדגש על צמצום הפערים בפריפריה. אין שום סיבה שבפריפריה לא יקבלו את השירות הרפואי המתקדם ביותר. בזכות המהלך הזה, רבבות ישראלים יוכלו לעבור בדיקת MRI או CT מהר יותר וקרוב יותר לבית. גם במרכז יקוצרו התורים הארוכים".

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: "קיצור תורים וייעול מערכת הבריאות הוא משימה עליונה ואנחנו משקיעים משאבים רבים בכדי ליישמה בצורה הטובה ביותר. את התוספת המשמעותית במכשור הרפואי ירגישו אזרחי ישראל לא רק במרכז אלא גם בפריפריה אותה אנו ממשיכים לחזק ולטפח. אזרחי ישראל, הבריאות שלכם חשובה לנו ונמשיך לעשות הכול כדי לשמור עליה ולדאוג שתקבלו את השירות הטוב ביותר".

בישראל יש כיום כ-50 מכשירי MRI. זהו מספר נמוך יחסית של מכשירים, שמשמעותו תורים ארוכים, ביצוע בדיקות מסביב לשעון. כך, זימון לטיפול בשעה 1:00 לפנות בוקר אינו יוצא דופן. נכון ל-2016 פעלו בישראל 4.9 מכשירי MRI לכל מיליון תושבים, בעוד ממוצע מדינות OECD היה 15.8 מכשירים למיליון תושבים.

מנכ"לית מכבי שירותי בריאות, סיגל דדון-לוי, אמרה: "אני מברכת על כך שהמדינה החליטה להקצות מכשירים רפואיים מיוחדים לקופות החולים. זו החלטה חשובה שתסייע לקיצור התורים ל-MRI ברחבי הארץ. מכבי שירותי בריאות נערכת להפעיל בהקדם את מכשירי ה-MRI לטובת מטופלי מכבי בפריסה ארצית".