הרב קנייבסקי הורה לישיבות: לא לערוך בדיקות קורונה

מנהיג הציבור הליטאי הורה לתלמידיו לא לעשות בדיקות לגילוי המחלה, בשל "ביטול התורה שנוצר מהכנסתם של אלפי צעירים שאינם בסיכון לבידוד". לטענתו, מפאת גילם הצעיר, הנגיף אינו מסוכן להם

זמן צפייה: 10:15

מנהיג הציבור הליטאי, הרב קנייבסקי הורה למספר ישיבות, לא לעשות בדיקות קורונה - כך פורסם היום (רביעי) באתר "כיכר השבת". זאת, בשל "ביטול תורה עצום שנוצר מהבלבול כתוצאה מהבדיקות והכנסתם של אלפי צעירים שאינם בסיכון לבידוד". לטענת הרב, מפאת גילם הצעיר של התלמידים, הנגיף לא מהווה להם סכנה.

הנחייתו של הרב מגיעה בעקבות איבחונם של מאות תלמידי ישיבות כחולים בקורונה, וכתוצאה מכך אלפי צעירים נכנסו לבידוד. לדברי קנייבסקי, כניסתם לבידוד פוגע בלימוד התורה. עם זאת, הרב התייחס גם למורים בישיבות שנמצאים בקבוצות סיכון, והורה שישמרו מרחק מהתלמידים, כדי למנוע הדבקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יממה שנייה ברציפות: יותר מ-2,000 אובחנו חיוביים לקורונה

זוהר נגד גמזו: האנטישמיות באוקראינה גוברת מאז המכתב ששלח

מבלי לשמור על ההנחיות: ההופעה של ליאור נרקיס בבר מצווה • צפו

הרב קנייבסקי
הרב קנייבסקי

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 2,183 נדבקים חדשים בקורונה - יממה שנייה ברציפות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-22,002, מתוכם 423 במצב קשה, בהם 114 מונשמים ו-171 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-963. כמו כן, עד כה החלימו כ-96 אלף ישראלים. יש לציין כי אתמול בוצעו קרוב ל-28 אלף בדיקות, מתוכן שיעור החיוביות היה 8.1% - עלייה של כמעט אחוז מהיום לפני כן.

נוסף על כך, על פי נתוני המשרד, מספר החולים הפעילים הגובה ביותר נמצא בירושלים, שם יש 2,730. לאחר מכן בני ברק עם 981 ואחר כך אשדוד עם 849. תל אביב נמצאת במקום הרביעי שם יש 666 חולים פעילים.