שיא שלילי נוסף: יותר מ-18 אלף נדבקים אתמול, עלייה גם במספר החולים הקשים

משרד הבריאות עדכן הערב כי מתוך 200 אלף בדיקות שבוצעו אתמול - כ-10% התקבלו כחיוביות. כמו כן, מספר החולים הקשים עלה מ-139 ל-172. בנוסף, חלה עלייה במספר המונשמים שעומד כעת על 49; 3 חברי כנסת נמצאו חיוביים לנגיף

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי נשבר שיא שלילי נוסף במספר המאומתים, כאשר 18,780 בני אדם נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, זאת לאחר שבוצעו כ-200 אלף בדיקות - מהן 10% התקבלו בחיוביות. בתוך כך, חברי הכנסת חיים כ"ץ, אתי עטיה ויואב בן צור נמצאו חיוביים לנגיף.

בד בבד, נמשכת העלייה במספר החולים במצב קשה - 172 חולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, מתוכם 63 במצב קריטי ו-49 מונשמים. מקדם ההדבקה ירד מעט לעומת הדיווח הקודם, והוא עומד כעת על 1.95. בשבוע האחרון נפטרו 12 בני אדם בישראל כתוצאה מסיבוכי המחלה, ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד כעת על 8,259. מספר החולים הפעילים בישראל עלה ל-106,107.

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
תורי ענק למתחמי הבדיקות | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול נכנס לתוקף מתווה הבדיקות והבידודים החדש, ולפיו מחוסנים או מחלימים שנחשפו לחולה מאומת יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או בדיקת אנטיגן מפוקחת, ובמקרה של תוצאה שלילית יהיו פטורים מבידוד. מחוסנים בני 60 ומעלה או בסיכון לפתח מחלה קשה יבצעו בדיקת PCR, ובמקרה של תוצאה שלילית יהיו גם כן פטורים מבידוד.

לא-מחוסנים ושאינם מוגדרים כמחלימים אשר נחשפו לחולה מאומת יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת, ובמקרה של תוצאה שלילית ישהו 7 ימים בבידוד. בני 60 ומעלה ואנשים בסיכון שאינם מחוסנים או מחלימים יבצעו בדיקת PCR במקרה שנחשפו לחולה מאומת, ובמקרה של תוצאה שלילית ישהו 7 ימים בבידוד.