תביעה נגד קופה"ח על רשלנות: רופאים פספסו גילוי של סרטן אצל מטופלת

לאחר שסבלה מדימום ופנתה לרופאת הנשים שלה, הופנתה אישה בת 35 לבדיקת פאפ לגילוי סרטן. עם זאת, הבדיקה נכשלה והצוות הרפואי בקופ"ח כללית לא עדכן אותה. רק שנה ותשעה חודשים לאחר מכן היא ביצעה את הבדיקה שוב וגילתה כי העת הייתה מאוחרת והסרטן התפשט בגופה

 קופת חולים כללית
קופת חולים כללית | צילום: חדשות 13

מטופלת של קופת החולים כללית, בת 35, הגישה בימים אלו לבית המשפט המחוזי בלוד תביעה נגד הקופה, בעקבות גילוי מאוחר של סרטן ממאיר בצוואר הרחם לאחר אבחון שגוי שקיבלה. האישה ביצעה בדיקת פאפ אך הרופאים לא יידעו אותה שהבדיקה נפסלה והמחלה התגלתה בשלב מאוחר יותר.

בתביעה נטען כי התפשטות המחלה בגופה של האישה יכולה הייתה להימנע אילולא רשלנות הצוות הרפואי. תחילת הפרשה לפני כשבע שנים, אז התלוננה המטופלת לרופאת הנשים שלה על דימום לאחר קיום יחסי מין. היא הופנתה לבדיקות פאפ וקולופוסקופיה הנדרשות במקרה זה, אך בדיקת הפאפ לא הניבה תוצאה תקינה והבדיקה השנייה לא בוצעה כלל.

Whatsapp Image 2022 04 12 At 4
עו''ד דוד פייל, שהגיש את התביעה | צילום: אושי יובל

הצוות הרפואי לא עדכן את האישה על כך שלא קיבלו תוצאות תקינות והיא חשבה שזה מכיוון שתוצאות תקינות. בשנה לאחר מכן ביקרה האישה מספר פעמים במרפאה ומעולם לא נאמר לה לבצע את הבדיקות בשנית. היא הופנתה לבסוף לבדיקה נוספת שנה ותשעה חודשים לאחר מכן, אך לטענת עורך דינה המועד היה מאוחר מדי.

הסרטן בגופה של המטופלת התפשט והיה בשלב מתקדם. היא נאלצה לעבור כריתת רחם וחצוצרות והסרטן המשיך והתשפט לבלוטות הלימפה שלה. לפי התביעה, הרופאים שוב לא זיהו את חזרתה של המחלה, מה שהוביל לטיפולי הקרנות וכימותרפיה רבים שלהם הייתה השפעה רבה על בריאותה בהמשך.

מומחה לאונקולוגיה ורדיותרפיה מ'פורום רופאים', פרופסור משה שטיין, אמר על המקרה כי "לו היו חוזרים על בדיקת הפאפ ומאבחנים נכון, אפשר היה לרפא את התובעת בפרוצדורה כירורגית מינימלית, ברמת ריפוי הקרובה ל-100 אחוז".

מקופת החולים כללית נמסר: "כתב התביעה התקבל ותגובה תינתן על כך במסגרת ההליך המשפטי. על פניו אפשר כבר לציין כי התובעת קיבלה טיפול רפואי נדרש. אך כאמור , הטיעונים המלאים לכך יועלו בבית המשפט".

את התביעה הגישו עוה"ד דוד פייל ושיאן קוריאט ממשרד עורכי הדין פייל ושות'.