ליברמן: "פועל לבטל את התו הירוק", ראשי רשויות: "לבטל חובת בידוד לילדים"

שר האוצר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי בהנחיה "אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי". בנוסף, ראשי הערים והמועצות חתמו על מכתב בו ביקשו מבנט והורוביץ להפעיל מתווה חדש אשר יתבסס על תוכנית "מגן חינוך", תוך ריבוי והנגשת הבדיקות ומיעוט בידודים. "חובתנו להבטיח רציפות בלימודים ובשגרה"

זמן צפייה: 01:52

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו: "אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי בתו ירוק, ועל כך מסכימים מומחים רבים. מה שיש זו פגיעה ישירה בכלכלה, בתפקוד היומיומי ובנוסף תרומה לא קטנה לפאניקה בציבור. אני פועל מול כל הגורמים על מנת לבטל את התו הירוק ולשמור על שגרת חיים נורמלית לכולנו".

בתוך כך, 180 ראשי רשויות שיגרו היום מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, בבקשה לבטל את הבידודים במערכת החינוך. "כעת, משברור לכל כי ילדים לא נמנים בקבוצות הסיכון בזן האומיקרון ובכלל, חובתנו להבטיח רציפות בלימודים ובשגרה לתלמידים ולצוותים הבטחת שלומם ובריאותם", כתבו.

ראשי הרשויות הציעו במכתב מתווה חלופי למתווה הבידודים הקיים, הנסמך על תוכנית "מגן חינוך", אשר יתבסס על ריבוי בדיקות ומיעוט בידודים. ראשי הרשויות כתבו כי "לצורך הפעלת מתווה הבדיקות, יש להכיל מתווה בדיקות סדיר - מוסדי בתוך בתי-הספר, או ע"י חלוקת ערכות לתלמידים ולצוותים לצורך מערך בדיקות ביתיות סדירות. לצד הבדיקות, יש לוודא, כי רק מי שימצא חיובי, יכנס לבידוד בהתאם להנחיות קיצור הבידוד העדכניות".

ראשי הרשויות פירטו במכתבם כי "כל התלמידים והצוותים שימצאו שליליים, ימשיכו לפקוד את מוסדות החינוך בלימודים כשגרה. תדירות הבדיקות, החלטה על קיום בדיקות מוסדיות או עצמאיות, שיטת הדיווח והחלטות מקצועיות נוספות – יגובשו על ידי הדרג המקצועי של משרד הבריאות, נשמח לקחת חלק בהיוועצויות- הנחת היסוד חייבת להיות בדיקות מהירות וללא עלות למשפחות".

כזכור, הבוקר פירסמה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בעמוד הפייסבוק שלה קריאה "לבטל את הבידודים לילדים בריאים". "הנתונים שבידי משרד החינוך לא מותירים כל ספק על הנזק הנפשי שנגרם לילדים שלנו מהתקופה הקשה הזאת. עלייה מדאיגה בטיפולים במניעת אובדנות, דיכאון חמור, הפרעות אכילה והפרעות שינה", כתבה השרה.