רוטשטיין על הרופאים: "הטובים בארץ"

בעקבות ההקלטות שפורסמו בחדשות 2 בהן משמיעות אחיות המחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה טענות קשות על המצב אחרי התפטרות הרופאים מנכ"ל ביה"ח מגבה את המחליפים

מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין הודף חלק מהטענות שהשמיעו אחיות המחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים, כפי שתועדו בפגישה סגורה עמו לאחר הפרסום הראשון בחדשות 2 Online על כוונתן לעזוב את המחלקה. בהקלטות הבלעדיות שפורסמו אתמול (ראשון) במהדורה המרכזית נשמעות האחיות מבקשות לעזוב את המחלקה ומצביעות על מחדלים, בין השאר הנוגעים לאיכות עבודתם של הרופאים. אלא שהבוקר דחה רוטשטיין את חלק מדבריהן: "מדובר בטובי הרופאים בארץ, הטענות בנוגע לאיכותם אינן מוצדקות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"כמובן שבדקתי לעומק את כל הטענות של האחיות", ציין רוטשטיין בשיחה עם חדשות 2. "יש מספר טענות של האחיות שנמצאו מוצדקות: המעבר החפוז בין המחלקות ביום ראשון בשבוע שעבר מקבוצת רופאים אחת לקבוצת רופאים אחרת, בלי חפיפה והעברה מסודרת של הפרוטוקולים היה באמת בעייתי. היום, אחרי שעבר קצת יותר משבוע, המצב שונה לחלוטין".

בשלב זה פרופ' רוטשטיין הדף את דברי הביקורת שהטיחו האחיות. "אני לא יכול לקבל את הטענה הנוגעת לאיכות הרופאים", אמר. "לא ייתכן שאותם רופאים - שנחשבים במרחק של 60 ק"מ מבית החולים לרופאים הטובים בתחומם, עברו 60 ק"מ לירושלים ופתאום הם לא יודעים לטפל בחולים. מדובר בטובי הרופאים בהמטו-אונוקולוגיה בארץ. אנשים רצים אליהם מכל מקום - כולל מרחבי העולם. אני לא מקבל את הטענה הזו. לגבי יתר הטענות - אנחנו עובדים ביחד עם האחיות, יש צוות של משרד הבריאות במחלקה, והטיפולים נעשים בצורה טובה".

''הרופאים הטובים בתחומם''. פרופ' רוטשטיין (פלאש 90)
''הרופאים הטובים בתחומם''. פרופ' רוטשטיין (פלאש 90)

מנכ"ל הדסה שב והדגיש כי הטענות שהועלו על ידי האחיות בשיחה עמו באו בעקבות קשיי המעבר בין הצוותים במחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים. "ההקלטה בוצעה ביום חמישי בבוקר, ארבעה ימים בלבד לאחר המעבר", טען. "הכול היה סוער, היה כאן נתק בין האחיות ורופאים שהיו רגילים לפרוטוקולים כל כך מסודרים ומאורגנים שעבדו קודם. עם החילוף נוצר שינוי בשיטות עבודה ובצורות מדידה, אפילו המעבדה שונה ממקום למקום, צריך זמן טיפה להסתגל. הזמן הזה עבר, והמצב נראה הרבה יותר טוב מבשבוע שעבר". פרופ' רוטשטיין אף הגיב לאיומי האחיות לפרוש מעבודתן: "אנחנו לא בית סוהר, אחיות שאינן רוצות להישאר בהדסה - נשחרר אותן בצורה מסודרת".

 "אין לנו אמון ברופאים"

הפגישה המדוברת נערכה ביום חמישי האחרון, לאחר שהאחיות זומנו למפגש מיוחד עם מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין, ושלוש נציגות בכירות ממנהל הסיעוד במשרד הבריאות. הפגישה התקיימה בגלל המצב הקשה במחלקה לאחר התפטרות תשעת הרופאים הקבועים שלה, לפני שבוע בדיוק, שהוחלפו ברופאים שלטענת האחיות אינם מספיק מיומנים. לדברי האחיות, אחרי עזיבת הרופאים הוותיקים וכניסתם החפוזה של ממלאי המקום, הילדים נמצאים בסכנת חיים.

בי''ח שדה שהוקם במחאה על השינוי בהדסה
בי''ח שדה שהוקם במחאה על השינוי בהדסה

במהלך הפגישה הטעונה והקשה, סיפרה אחת האחיות על אב לילדה חולת סרטן ששאל אותה אם כדאי לו להעביר את בתו לבית חולים אחר בגלל מצבה הקשה של המחלקה. נציגת משרד הבריאות, כך על פי ההקלטה, ביקשה מהאחיות להסתיר מידע מההורים. "לא ביקשתי מאף אחד לומר משהו שהוא לא מאמין בו", נשמעה הנציגה. "ביקשתי לא לנדב אינפורמציה שאתן לא צריכות לנדב".לאחר מכן השיבה לה אחת האחיות: "אין לנו אמון ברופאים, אין לנו אמון, תעבירו אותנו מחלקה! תביאו לכאן אחיות אחרות! אין לנו אמון!".

עם פרסום ההקלטות אתמול, מבית החולים הדסה נמסר: "החלפת הרופאים היא משימה קשה, הנהלת הדסה משוכנעת כי בתקופה הקרובה נצא לדרך המלך".