הסגר על בני ברק רוכך; התחב"צ תשוב לפעול במתכונת מצומצמת

ועדת השרים החליטה להקל את ההגבלות על תושבי העיר, כך שיוכלו לצאת לעבודה - ללא צורך באישור מעבר. 25% מהתחבורה הציבורית יפעלו מיום ראשון. ההחלטה לגבי ירושלים תתקבל במהלך היום

זמן צפייה: 02:08

מגפת הקורונה: בתום דיון ועדת השרים שנערך הלילה (שישי) להגדרת "אזור מוגבל", הוחלט להורות על הקלה בסגר שהוטל על העיר בני ברק, כך שהחל מהבוקר ועד ליום שלישי, התושבים יוכלו לצאת מהעיר לשם עבודה ללא צורך באישור מעבר ולפי מתכונת עבודת המשק.

כמו כן, תושבי העיר יוכלו לצאת לקבלת טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים או צורך חיוני אחר המותנה באישור מראש. החלטה בנושא לגבי העיר ירושלים צפויה להתקבל במהלך היום.

התחבורה הציבורית צפויה לשוב לפעול בהיקף מצומצם של עד 25% החל מיום ראשון הקרוב בשעות הבוקר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-86; מספר החולים קפץ ל-9,968

בדיקות מצומצמות והנחיות שגויות: כך ננטשו הקשישים בבתי האבות

עד סוף החג: נתניהו צפוי להחליט על אסטרטגיית יציאה מהמשבר

התפרצות הקורונה בבני ברק
התפרצות הקורונה בבני ברק | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות הוציא הודעה וקרא לציבור "לשמור בקפידה על כל ההנחיות הרשמיות - ולא להיות שאנן במהלך המשך ימי החג", לשון ההודעה. לפיכך, מותר לצאת מהבית רק לשם העברת קטין בין הורים גרושים, ו/או הצטיידות במזון, תרופות, שירותים ומוצרים חיוניים.

יציאה לעבודה מותרת אם מדובר במקום חיוני או עד 15 אחוז ממצבת העובדים במקום עבודה לא חיוני. בנוסף, מותר לצאת מהבית גם על מנת לסייע לאדם הנמצא במצב סיעודי או רפואי קשה.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

יש להימנע מלצאת מהבית לטווח של יותר מ-100מטרים, יש לשים כיסוי לאף ולפה במרחב הציבורי, להימנע מכל התקהלות שהיא ולהקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם.

"סכנת הקורונה עדיין לא חלפה", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן. "כולנו רואים מה קורה במדינות אחרות בעולם. שחרור המשק באופן הדרגתי יתאפשר רק אם נקפיד כולנו על הכללים - על אף הקושי".