"אם החולים בבני ברק לא יוצאו למתקן חיצוני – נהפוך לאיטליה"

בכיר במשרד הבריאות אמר לחדשות 13 כי "עד סופ"ש יהיו יותר מ-1,000 נדבקים בעיר – זו אזעקת אמת". ארדן: "אדרוש שמשרד הבריאות יוציא צווים שיחייבו חולים ומבודדים בבני ברק לצאת למלוניות"

זמן צפייה: 04:43

מגפת הקורונה: בכיר במשרד הבריאות אמר הבוקר (רביעי) לחדשות 13 כי "עד סוף השבוע יהיו בבני ברק יותר מ-1,000 חולים. חייבים להוציא אותם למתקן חיצוני – עכשיו. אם זה לא יקרה, נהפוך לאיטליה – זו אזעקת אמת".

בד בבד, התייחס לנושא השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ואמר כי "המצב לפיו החולים וחייבי הבידוד, שאין בביתם תנאי בידוד, עדיין רשאים להישאר בביתם - הוא הגורם להמשך הפצת הנגיף והוא הדחוף ביותר לטיפול".

"אדרוש שמשרד הבריאות יוציא בדחיפות צווים שיחייבו חולים ומחויבי בידוד לצאת מהעיר למלוניות", הוסיף ארדן. "יש לעצור בכל דרך את המשך ההדבקה בעיר".

מאות חברי ''הפלג הירושלמי'' בהלוויה בבני ברק | צילום: מוטי גרין

ממשרד הבריאות נמסר כי "בניגוד לפרסום בעיתון הפלס, לא אושרה לאף קבוצת אוכלוסיה מכל דת שהיא, תפילה בהתקהלות ציבורית כלשהיא. בקשות שונות שהוגשו מצד מגזרים שונים נדחו בידי הממשלה ולא אושרו, בשל סכנה לבריאות הציבור ובהתאם להוראות גורמי המקצוע והרפואה במשרד הבריאות ופיקוד העורף. הפרסום השגוי על כך באתר פיקוד העורף, הוסר ותוקן מיידית".

כזכור, אתמול פרסם משרד הבריאות שבני ברק היא העיר השנייה אחרי ירושלים עם מספר החולים הגבוה ביותר.

מוקדם יותר השבוע הועברה ביקורת חריפה על האכיפה בערים חרדיות לאחר שפורסם תיעוד של מאות בני אדם שהשתתפו בהלוויה של אחד מרבני "הפלג הירושלמי" הקיצוני בציבור הליטאי בבני ברק - על אף איסור משרד הבריאות להתקהלות. ההמונים נראו מקהלים יחד בצפיפות, תוך התעלמות מהתקנות האוסרות על התקהלות בשל מגפת הקורונה. במקביל, המשטרה ומשרד הבריאות פנו למנכל עיריית בני ברק בנסיון לאתר בניין או מלון שבו אפשר לאכלס מבודדים מהעיר.

לאחר שנרשמו הפרות של הנחיות משרד הבריאות ביישובים חרדיים, במשטרת ישראל נערכו להטלת עוצר על שכונות בבני ברק ובמאה שערים, במטרה להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה באזורים אלה.

גורמים במשטרה התייחסו לפרסומים לפיהם השר לביטחון פנים גלעד ארדן מתח ביקורת על משטרת ישראל בנושא אכיפת הנחיות משרד הבריאות ביישובים החרדיים. הגורמים אמרו כי "מצער לראות שבעת חירום לאומית בוחרים לפגוע דווקא בשוטרים ובמפקדים שעומדים בחזית".