מליאת הכנסת אישרה: הביטוח הסיעודי ייכלל בסל הבריאות הממלכתי

"שמנו קץ להפקרות הקשישים בישראל": הכנסת אישרה היום בהחלטת מליאה - כלי פרלמנטרי מיוחד, המחייב את שרי הממשלה כמו חוק רגיל - לכלול את הביטוח הסיעודי בסל הבריאות הממלכתי

ההתעללות בבית האבות בחיפה. "שמנו סוף"

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בהחלטת מליאה את הכללת הביטוח הסיעודי בסל הבריאות הממלכתי. מדובר בהחלטה היסטורית, המחייבת את שרי הממשלה בדומה לחוק שאושר בקריאה שלישית ואחרונה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לדברי ההחלטה, "מערכת שנשענת על ביטוחים פרטיים, לא יכולה לספק מענה גם כיוון שהיא איננה כוללת את אלה שידם אינה משגת לרכוש ביטוח כזה, וגם כיוון שהיא כרוכה בעלויות גבוהות למבוטחים במסגרתה, כאשר במקרים רבים הפתרונות הניתנים בה אינם מספקים. אחריות המדינה על מערך הסיעוד היא חיונית".

"זו הדרך להבטיח את יכולתם של הקשישים לקבל טיפול וסיעוד נדרשים ברמה נאותה ובאופן שוויוני, מבלי להטיל נטל כבד על בני ובנות המשפחה", נכתב עוד. "הכנסת קוראת לקדם רפורמה במערך הסיעוד שבמרכזה הכרה בזכות לטיפול ואשפוז סיעודי כחלק מסל הבריאות הממלכתי, הגדלת היקף ומגוון השירותים הניתנים והרחבת מערך הסיעוד בקהילה".

לדברי יוזם ההחלטה, חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), "הערב שמנו קץ להפקרות הקשישים בישראל. הזכות להזדקן בכבוד הינה זכות בסיסית שהמדינה חייבת להבטיח לכל אזרח בישראל. ההחלטה החשובה הזו תשים סוף לתמונות הקשות שהגיעו בחודשים האחרונים מבתי אבות ברחבי הארץ״.

החלטת מליאה הינה שימוש חריג בהצעה דחופה לסדר: כאשר מספר חברי הכנסת התומכים בהצעה לסדר מהווה רוב בכנסת, ההצעה הופכת לדיון מיוחד, שבסופו מתקיימת הצבעה על כמה החלטות בנושא. ההחלטות המתקבלות מקבלות מעמד מחייב לשרים, בדומה לחוקי המדינה.