"אין לנו מספיק ידיים": עדות מצמררת ממחלקת היולדות בסורוקה

דווקא במחלקה בה קורים המקרים המרגשים ביותר של הורים - המיילדות מספרות על קריסה של הצוות שמובילה לטיפול לקוי ואף למוות. "רוצה לדעת שעשיתי הכול כדי להציל את התינוק הבא"

זמן צפייה: 08:04

דווקא במחלקה בה אמורים לקרות הרגעים הכי מרגשים של ההורים, מחלקת היולדות בבית החולים, מספרות המיילדות שהצוות קורס. "אני לא מוכנה שיהיו עוד חיים של תינוק שיישבו על המצפון שלי", מספרת מיכל (שם בדוי), מיילדת במחלקת היולדות של בית החולים סורוקה. "אני רוצה לדעת שעשיתי הכול כדי להציל את התינוק הבא. כדי להציל את האישה הבאה".

מיכל מספרת שהיא, כמו שאר המיילדות בבית החולים, אחראית על בין שניים לשלושה חדרים במשמרת לילה: "אני בקושי מספיקה להגיד שלום לאישה וכבר אני צריכה ללכת לחדר השני, ולחדר השלישי. לידה חמישית נכנסה ללידה, ובזמן שאני מיילדת אותה אז אני שומעת 'מיילדת לחדר 18'. נכנסת לחדר 18, חצי שעה או 40 דקות אחרי שהם קראו לי, והבעל צועק וכועס, והוא צודק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש השב"כ רונן בר נפגש לראשונה עם ראש המודיעין המצרי בקהיר

מפקד צבא בריטניה: "עלינו להיות מוכנים למלחמה מול רוסיה"

בדרך לכנסת: ועדת השרים אישרה את חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה

המצב הזה מביא לכך שחלק מהנשים נאלצות ללדת לבדן, כי המיילדת נמצאת בחדר אחר. "אין לנו מספיק ידיים, אין לנו מספיק חדרים", הוסיפה מיכל, וסיפרה גם על מקרה בו יולדת נכנסה לחדר ניתוח באיחור, מה שהוביל למוות: "הם עשו החייאה מלאה לתינוקת הזאת שיצאה, והתינוקת הזאת נפטרה אחרי יומיים או שלושה, ואני לא יכולה שלא לחשוב, אם היו מכניסים אותה קודם, אם היה חדר הניתוח פנוי".