לראשונה בעולם: חוט שדרה אנושי יאפשר למשותקים לעמוד על רגליהם

בעזרת טכנולוגיה המתבססת על דגימות ביופסיה של רקמת שומן אנושית מבטן של מטופל, חוקרים באונ' ת"א הצליחו לייצר חוט שדרה אנושי מהונדס, לטיפול במשותקים. פריצת הדרך הביאה עד כה להשתלתו בחיות שסבלו משיתוק כרוני. לפי תוצאות המחקר: כ-80% מהעכברים חזרו ללכת

זמן צפייה: 00:26

לראשונה בעולם: חוט שדרה אנושי שהונדס גנטית ופותח באוניברסיטת תל אביב, יאפשר למשותקים לעמוד על רגליהם. בעזרת טכנולוגיה המתבססת על דגימות ביופסיה של רקמת שומן אנושית מבטן של מטופל, החוקרים הצליחו לייצר חוט שדרה אנושי לטיפול במשותקים.

בתהליך המחקה את ההתפתחות העוברית של חוט השדרה, החוקרים הפכו את התאים לשתלי חוט שדרה אנושיים, ופריצת הדרך כבר הביאה להשתלות בחיות שסבלו משיתוק כרוני - כשלפי תוצאות המחקר, כ-80% מהעכברים בניסוי חזרו ללכת.

החוקרים סיפרו: "המטרה שלנו היא לייצר בשנים הקרובות שתלי חוט שדרה מותאמים אישית לכל משותק ומשותקת, להשתיל אותם, ולגרום לשיקום הרקמה הפגועה ללא חשש מדחייה". המחקר נערך בהובלת קבוצת המחקר של פרופ' טל דביר, לפיו "החיות עברו תהליך שיקומי מהיר, שבסופו הן הלכו יפה מאוד. זאת הפעם הראשונה בעולם שבה רקמות מהונדסות מתאים וחומרים אנושיים, המושתלות בחיות - משתקמות משיתוק כרוני. זה למעשה המודל הרלוונטי ביותר לטיפול בבני אדם משותקים".