נגיף הקורונה: 15 תיירים אמריקנים הושמו בבידוד במלון בבית לחם

משלחת התיירים מארה"ב מבוצרת במלון "אנג'ל" בעקבות התפרצות הווירוס בעיר שברשות הפלסטינית. סך הכל 32 בני אדם נמצאים בבידוד במלון. לא התקבלה תגובה מבכירים אמריקניים באזור

הממשלה הפלסטינית הודיעה הבוקר (שבת) כי 15 תיירים אמריקנים הושמו בבידוד במלון "אנג'ל" בית ג'אלה הסמוכה לבית לחם בשל התפרצות הנגיף בעיר, ולאחר ששבעה מאנשי הצוות של המלון נדבקו בנגיף. סך הכל 32 בני אדם נמצאים בבידוד בתוך המלון.

נשיא התאחדות המלונות הפלסטיניים מסר שמרבית התיירים הזרים במלונות השונים בבית לחם עזבו את העיר. לדבריו, פונו בסך הכל 6,000 תיירים זרים, לאחר שהובטחה יציאתם באוטובוסים. כמו כן הוא ציין שעל פי ההסכם עם מושל בית לחם, כאמל חמיד, אפשרו לתיירים ללון יום נוסף בבית לחם וסביבתה ו-600 תיירים נוספים יעזבו את המחוז עוד היום.

לא התקבלה תגובה מבכירים אמריקנים באזור. הרשות הפלסטינית הכריזה על מצב חירום לאחר שהתגלו יותר מתריסר מקרים של הנגיף בבית לחם בלבד.

בתוך כך, חברת התעופה "אייר פראנס" הודיעה כי היא מפסיקה לטוס לישראל.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בהלת הקורונה עשויה להקל על גנץ להקים ממשלת מיעוט • פרשנות

מוקד מכבי ומסעדות: המקומות במרכז שביקר נשא הקורונה ששב מספרד

40 אלף שיחות ביממה: מאחורי הקלעים של המערך שנאבק בקורונה

הקורונה הגיעה להר הבית בירושלים
הקורונה הגיעה להר הבית בירושלים

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי ביומיים האחרונים תואמה יציאתן של עשרות קבוצות תיירים משטחי הרשות הפלסטינית לנמל התעופה בן גוריון. זאת לאחר שהתקבלו בקשות מצד הקבוצות ומצד קונסלויות ונציגויות רבות בעקבות גילוי תיירים ופלסטינים שנדבקו בנגיף הקורונה בשטחי הרשות.

"בריאות הציבור בישראל ובשטחים הפלסטינים הינה בראש סדר העדיפויות שלנו, בשגרה, ובמיוחד בעת הזו", מסר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון. "אנו עושים מאמצים רבים, בשילוב כוחות עם כלל הגורמים, לשמור על בריאותם ושלומם של תושבי האזור".

מהדו"ח היומי של משרד הבריאות הפלסטיני עולה כי ישנם סך הכל 16 חולים ברשות. כמו כן, 16 בני אדם מצויים ההסגר ביריחו, 2 ברפיח ו-350 בבידוד ביתי.

כזכור, ביום חמישי שר הביטחון נפתלי בנט הנחה, בתיאום עם הרשות הפלסטינית, להטיל סגר על בית לחם. לפיכך, אסורה תנועת ישראלים ופלסטינים אל העיר וממנה. במקביל, ישראל הוסיפה את אנדורה וסן מרינו לרשימת המדינות שכניסה מהן לארץ אסורה.