בנט תוקף את נתניהו: "מחבל במאמצי הממשלה באופן לא פטריוטי"

ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים ותקף את יו"ר האופוזיציה שהטיל ספק בבדיקות האנטיגן: "ההתנהגות שלו אינה אחראית". הוא הסביר גם מדוע הממשלה לא מטילה הגבלות: "אי אפשר למנוע את הצונאמי, אפשר למתן אותו"

זמן צפייה: 01:33

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים שנערכת לאור מצב התחלואה והתפשטות האומיקרון בארץ. בנט תקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואמר כי "שום דבר שהוא לא יעשה כבר לא יפתיע אותי. ראיתי סרטון של נתניהו שבו הוא מכרסם את אמינות הציבור בבדיקות אנטיגן. בכל העולם משתמשים בזה. זה לא רק מעשה חסר אחריות אלא מעשה אנטי פטריוטי".

על נתוני הקורונה אמר ראש הממשלה כי "המספרים בגובה שלא הכרנו עד כה. אותם אולפנים שמשדרים היסטריה מוחלטת, קראו לי היסטרי כשאמרתי בדיוק מה הולך לקרות. המדינה נכנסת איתכם מתחת לאלונקה. יהיו הרבה אנשים בבידודים ולאותם בידודים יהיה מחיר כלכלי. כל העובדים במשק יקבלו שכר החל מהיום הראשון, יש מענה גם לעצמאים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-6-amnon-levi-clips-part-1101221845' autoplay='0' credit='' desc='נאום בנט' poster='' kid='1_n8ygi2e1' duration='395']

"אנחנו משיאני הבדיקות בעולם", אמר ראש הממשלה. "אני מבין את התסכול מהתורים הארוכים. הסיבה שהתורים ארוכים היא שיש הרבה אנשים שנדבקו או שהם חושדים שהם נדבקו. אני מבקש ממי שלא חייב ללכת לבדיקת PCR שלא יעשה. שייעשה אנטיגן. אנחנו רוצים את ה-PCR למבוגרים".

לשאלת חדשות 13, מדוע אין הגבלות חדשות, ענה בנט: "ראינו מדינות אחרות שעשו הגבלות עד כדי סגר. אנחנו צריכים לנהל את הצונאמי הזה. אי אפשר למנוע את זה, אפשר למתן את הצונאמי. הכי קל לעשות סגר כפי שעשו בגלים הראשונים. זה לא עובד באומיקרון".

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
תורי ענק למתחמי הבדיקות | צילום: רויטרס

"האומיקרון פוגע בילדים וזו עובדה. הווריאנט לא פוסח על ילדים. רובם יהיו בלי סימפטומים, אבל המיעוט הלא מחוסן יחטוף את זה חזק. אנחנו נראה יותר ילדים מבודדים כי לא מספיק ילדים התחסנו", הזהיר ראש הממשלה. "אני קורא להורים לחסן את הילדים. אנחנו נעביר כבר השבוע שלוש בדיקות בחינם לכל תלמיד לשימוש ביתי. גם שאר המשפחה יכולה להשתמש באותן בדיקות".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי בנט: "נפתלי איבד שליטה על הקורונה, הפקיר את אזרחי ישראל לגורלם ושלח אותם לקנות על חשבונם בדיקות ביתיות שהמעבדות קבעו שאינן אמינות. נפתלי גם הפקיר את בעלי העסקים והעצמאים. נפתלי - נכשלת, לך הביתה".

בתוך כך, כמעט 38 אלף נדבקים בקורונה אובחנו אתמול ומתוך כ-332 אלף בדיקות שבוצעו, מעל 11% התקבלו כחיוביות. מקדם ההדבקה עומד על 2.05, ו-37 אלף איש נכנסו לבידוד ביממה האחרונה - מתוך 148,503 ישראלים שנמצאים בבידוד סך הכל. יש כעת 247 חולים במצב קשה.