הטבות לחרדים: מה קרה כשביקשנו גם?

תחקיר חדשות 2 ששודר אמש חשף כיצד קופות החולים מפתות את אנשי המגזר החרדי להיות מבוטחים שלהן בעזרת הטבות, הנחות ושלל הצעות. מה קרה כשחילונים מבקשים גם?

בעקבות תחקיר חדשות 2, ששודר אמש (רביעי) במהדורה המרכזית וחשף את ההטבות שמספקות קופות החולים למבוטחים מהמגזר החרדי, ביקשנו לבדוק האם גם לציבור החילוני מציעות הקופות את אותן הנחות. בשיחות עם נציגי קופות החולים ביקשנו פרטים על אותן הצעות שהוצגו למבוטחים חרדים, אך ברוב המקרים נתקלנו בנציג שאינו יודע במה מדובר - ואינו יכול להציע למבוטח החילוני הצעה דומה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כך למשל, בשיחה שהוצגה בתחקיר ביקש מבוטח חרדי מקופת חולים "מאוחדת" פרטים על חוגי קפוארה, מחול ושחייה לילדים. המבוטח נענה כי ישנן הנחות לחוגים אלו לתושבי השכונות החרדיות בבית שמש. מנגד, שיחה לסניף מאוחדת במרכז העיר ירושלים, הניבה תוצאות שונות לגמרי. "קפוארה? לא. אין לנו קפוארה", השיבה לנו הנציגה. "יש התעמלות במים, אבל זה לא שחייה. מחול? אני לא שמעתי על זה".

[brightcove_iframe video_id='rivlin_vtr2_n20170329_v1' autoplay='0' credit='' desc='התחקיר המלא ששודר במהדורה המרכזית' kid='' duration='1929'']

בקופת חולים "מכבי" הציעו למבוטח החרדי בתחקיר שיעורי שחייה במחיר אטרקטיבי לילדיו, אך בשיחה שערכנו הבוקר בתור מבוטח חילוני למוקד הארצי של הקופה, לא ידעה נציגת השירות על חוגי שחייה שמציעה הקופה. "יש פעילות טיפולית במים. בעיקר קופת חולים מקנה דברים שקשורים לרפואה, הדברים היחידים שכן קשורים לבריכות שחייה ושחייה זה הטיפול, פעילות טיפולית לילדים", היא הסבירה.

בתחקיר הוצגה פרסומת של קופת חולים "כללית" המיועדת למגזר החרדי ובה מציעים משקפי ראייה בחינם. הבוקר התקשרנו למוקד כללית כדי לברר אם גם מבוטח חילוני יכול לקבל הטבה דומה. "לא אין לנו מידע על זה", עונה הנציגה. "משקפיים לילדים, יש אפשרות לקבל את השירות הזה לחברי הפלטינום בלבד. אני לא רואה מידע על משקפיים חוץ מדרך הפלטינום משקפיים לילדים".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם, התייחס לתחקיר ואמר כי מיד עם תום פגרת הכנסת, בכוונתו לטפל בעניין. "מערכת הבריאות שזקוקה נואשות לכל תקציב לטיפול בסיעוד, בקיצור תורים לתרופות ולנושאים נוספים, לא יכולה לבזבז כספי ציבור למלחמות בין הקופות על המבוטחים, שהמרוויחים העיקריים מזה הם 'מאכרים', מוקדי מכירות וחברות פרסום", אמר הח"כ.