ה-FDA מזהיר: הימנעו משימוש בתכשירי הסרת שומות

מנהל התרופות והמזון של ארה"ב פרסם מכתב ובו הוא קורא לציבור לטפל בנגעי עור אך ורק אצל רופא מומחה השולח את הממצא לבדיקה פתולוגית. בכל הנוגע לתכשירים להסרת נגעים ותגי עור שעליהם לא המליץ רופא - ממליץ ה-FDA להימנע

נגעים בעור
נגעים בעור | צילום: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית

מנהל התרופות והמזון של ארצות הברית, ה-FDA, פרסם הבוקר (רביעי) אזהרה מפני רכישה של תכשירים להסרת שומות, נגעים ותגי עור, הנמכרים באמזון. האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, הצטרף לעמדת ה-FDA והמליץ לציבור לטפל בנגעי עור אך ורק אצל רופא מומחה, אשר שולח את הממצא לבדיקה פתולוגית.

ב-FDA האמריקני הדגישו באזהרה: "שומות צריכות להיות מוערכות על ידי רופא. טיפול ביתי עלול להוביל לעיכוב באבחון ובטיפול בסרטן העור". באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית מסבירים: "שומות וכתמים בעור יכולים להיות מולדים או נרכשים במהלך החיים. יש לבדוק אותם בעין מקצועית ומיומנת ובהתאם לאבחנה להסיר באמצעות מכשיר או בניתוח קצרצר בהרדמה מקומית אצל מנתח פלסטי מומחה אשר שולח את הנגע לבדיקה פתולוגית".

נגעים בעור
נגעים בעור | צילום: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית, מדגיש כי: "כמו ה-FDA גם אנחנו מודאגים מהפתרונות המוצעים באינטרנט של 'עשה זאת בעצמך', אשר עלולים לגרום לסיבוכים, זיהומים או חלילה לדחייה של אבחון מלנומה. חשוב לנו שהציבור ישקול בכובד ראש את ההחלטה לפני שהוא מזמין לעצמו תכשיר או מכשיר, ושייגש להתייעץ עם רופא מומחה על כל ממצא שמפריע לו או חל בו שינוי".

באגודה למלחמה בסרטן ממליצים לבעלי שומות מרובות או מולדות, או כאשר קיים סיפור אישי או משפחתי של סרטן העור, להיבדק בקביעות לפחות אחת לשנה.