תרופות מתחת לשולחן: הרוקח שמוכר כדורים מסוכנים - ללא מרשם

רוקח במרכז הארץ תועד כשהוא מוכר סטרואידים שעלולים לגרום למוות במאות שקלים וללא אישור רופא. שבוע לאחר מכן - משרד הבריאות פשט על מקום עבודתו • ברקוד

זמן צפייה: 05:16

רוקח במרכז הארץ תועד כשהוא מוכר סטרואידים אנאבוליים שעלולים לגרום למוות, במאות שקלים וללא מרשם רופא. בעקבות התיעוד, פשטו אנשי משרד הבריאות על המקום בו עבד.

בשבוע שעבר תחקירן ברקוד הגיע לבית מרקחת במרכז הארץ, ביקש חלבונים וסיפר לחן הרוקח שהשרירים שלו, למרות האימונים, לא מתפתחים. הרוקח הסביר ללקוח אילו סטרואידים הוא צריך לקחת, ללא מרשם או התייעצות עם רופא. חן, הרוקח, עבד בבית המרקחת הזה חודשיים בלבד, ולבעלי המקום לא היה מושג על הפעילות הבלתי חוקית שהוא עוסק בה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קריאה להחזיר שתלי סיליקון מחוספסים – עקב חשד שמקושרים לסרטן

משרד הבריאות מתכוון לסמן מוצרים מזיקים – גם בתפריטי מסעדות

על אף השערורייה באיה נאפה – הישראלים ממשיכים להגיע לנפוש

חן, הרוקח שמכר סטרואידים ללא מרשם
חן, הרוקח שמכר סטרואידים ללא מרשם | צילום: החדשות 13

המכירה נעשתה מחוץ לבית המרקחת, בשקט. הרוקח גבה מהתחקירן שמתחזה ללקוח 800 שקלים במזומן עבור קופסאות הכדורים, שנלקחו לאחר מכן לבדיקה במעבדות משרד הבריאות על מנת לראות אם מכילים חומרים מסוכנים.

אחרי שמעבדות משרד הבריאות אישרו שאכן מדובר בסטרואידים אנאבוליים מסוכנים – משרד הבריאות נערך לפשיטה על בית המרקחת. "הסטרואידים האלה גורמים להתקפי לב, לתופעות לוואי פסיכיאטריות, בעיות בכבד, בכליות, אנשים התאשפזו. יש גם מקרי מוות כתוצאה מסטרואידים אנאבוליים. זה חומר אסור לשימוש", ציין ד"ר רוני ברקוביץ', מנהל אגף אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות.