מניין המתים מקורונה עלה ל-158; ירידה במספר המונשמים

משרד הבריאות עדכן כי 13,107 ישראלים נדבקו עד כה בנגיף, מתוכם 167 במצב קשה - ירידה של 15 ביממה האחרונה. קשישה, רביעית במספר מהדיור המוגן "בית בלב" בבת ים, מתה מקורונה

זמן צפייה: 00:57

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שבת) כי מספר המתים בישראל עלה ל-158, וכי מניין החולים עומד על 13,107. 167 בני אדם במצב קשה, ו-118 מונשמים. 145 במצב בינוני, 9,390 במצב קל. 3,247 החלימו עד כה מהנגיף. חלה ירידה של 15 ביממה האחרונה במספר החולים שמצבם קשה, וירידה של 11 במספר המונשמים.

קשישה בת 89 עם מחלות רקע מתה הלילה מקורונה בבית החולים איכילוב. האישה הגיעה מבית האבות "בית בלב" בבת ים, והיא הדיירת הרביעית מהמוסד שהלכה לעולמה כתוצאה מהנגיף. 60 דיירי בתי אבות מתו מאז פרוץ המגפה.

במקביל, המרכז הרפואי פדה-פוריה הודיע כי חולה קורונה בן 77, שהיה מאושפז במצב קשה מאז ה-30 במארס, תושב הגליל התחתון, מת מקורונה. הגבר היה חולה דיאליזה וסבל ממחלות רקע רבות.

בית האבות בית בלב בבת ים | צילום: חדשות 13

משרד הבריאות החל לבדוק אתמול אם דיירים רבים מבתי אבות באשדוד שנבדקו ומצאו חיוביים לקורונה - כלל לא חלו בנגיף. החשד הוא כי 14 מטופלים במרכז הגריאטרי בעיר פונו למחלקות הקורונה בבתי החולים אסותא ואושפזו לצד חולים מאומתים - אולם מבדיקות חוזרות שנעשו להם התברר כי הם אף פעם לא נדבקו בקורונה. כעת, טרם ברור כיצד נכון לנהוג בהם.

הבדיקות בוצעו במכון ויצמן שברחובות, וכעת בודקים במשרד הבריאות היכן נפלה הטעות. בשל המקרה ייערכו בדיקות חוזרות לכלל הדיירים והדיירות בבית גיל הזהב באשקלון, זאת על מנת לבדוק אם גם במקרה הזה נפלה טעות.

מבית החולים אסותא באשדוד נמסר בתגובה: "ביום רביעי האחרון התאשפזו בבית החולים מספר מטופלים ממוסד גראטרי לאחר שנטען כי נמצאו חיוביים לקורונה. בבדיקה חוזרת שנעשתה הפעם על ידנו, נמצא כי המטופלים אינם חולים בקורונה. פרטי המקרה הועברו למשרד הבריאות".

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

‏ממכון וייצמן נמסר בתגובה: "‏המעבדה המתקדמת במכון ויצמן למדע פועלת בפיקוחו ובאחריותו הבלעדית של משרד הבריאות. לפי הנחיות משרד הבריאות, בדיקות שתוצאתן גבולית – כפי שהיה במקרה זה - נקבעות כחיוביות. המכון ומשרד הבריאות משתפים פעולה באופן מלא".