למרות התפשטות האומיקרון: הקלות מתוכננות במתווה הבידודים

משרד הבריאות הסכים להחלה מיידית של מתווה בידודים חדש, לפיו אדם מחוסן שנחשף לחולה אומיקרון לא יידרש לבידוד, ועליו ידונו בכירי המשרד עם ראש הממשלה. בתוך כך גם מצטמצמת רשימת המדינות האדומות וועדת החינוך אישרה את מתווה הלמידה מרחוק

זמן צפייה: 01:41

בדיון שייערך הערב (שני) בין בכירי מערכת הבריאות וראש הממשלה נפתלי בנט, מסתמן כי הבידוד למחוסנים יבוטל כבר בימים הקרובים, זאת בניגוד לנסיקה בתחלואה. משרד הבריאות הסכים להחלה מיידית של מתווה  הבידודים החדש, לפיו אדם מחוסן שבן ביתו חולה בזן האומיקרון יידרש ל-7 ימים בידוד והצגת שתי בדיקות שליליות, בעוד שמחוסן שרק נחשף לחולה אומיקרון לא יידרש לבידוד.

אדם לא מחוסן שנחשף לחולה בזן האומיקרון יידרש ל-7 ימים בידוד והצגת שתי בדיקות שליליות.

בתוך כך ישנן גם הקלות בתעופה, רשימת המדינות האדומות צפויה להצטמצם החל מיום חמישי הקרוב, איטליה וגרמניה כבר לא יהיו ברשימה, בעוד שיעדים אחרים כמו ארצות הברית, צרפת, ספרד מקסיקו ובריטניה יישארו ברשימה.

כמו כן, ועדת החינוך אישרה הערב את מתווה הלמידה מרחוק לתקופה מוגבלת - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. בתי הספר היסודיים בערים האדומות ילמדו עד ליום רביעי הקרוב מרחוק ובבתי הספר העל יסודיים בערים האדומות ימשיכו ללמוד מרחוק עד ליום.

במקביל, דורשת ועדת החינוך לקבל עד תום התקופה מתווים חדשים, שלא כוללים לימודים במרחוק ביסודיים ומאפשרים לשלב בדיקות במקום חיסונים בעל יסודיים.