"הצילו לנו את הילד": תינוק בן פחות משנה בלע צבע יבש - וניצל בזכות הרופאים

הוריו של גפן בן ה-11 חודשים מקריית גת הביאו אותו בית החולים אסותא באשדוד בשל נשימה רעשנית. לאחר שהתגלה כחיובי לקורונה, ניתן לו טיפול רפואי שלא עזר - והוא הובהל לטיפול נמרץ. לאחר ניתוח הצליחו הרופאים לחלץ את הצבע היבש שהיה בגרונו והצילו אותו

Whatsapp Image 2022 02 13 At 1

גפן, תינוק בן 11 חודשים, הובא לבית החולים אסותא באשדוד עם קורונה והתגלה כי הוא בלע צבע יבש ונזקק לניתוח. היום (ראשון) הוא שוחרר לאחר שהניתוח עבר בהצלחה וחייו ניצלו על ידי הרופאים המסורים.

הורי התינוק, אנדרה והדר סנטנה, תושבי קריית גת, הביאו אותו לבית החולים לאחר שסבל מנשימה רעשנית במשך מספר ימים. במיון הילדים נמצא כי הוא היה חולה בקורונה והתחיל לקבל בהתאם טיפול תרופתי. הטיפול לא עזר ומצבו התדרדר עד שנשלח לטיפול נמרץ ילדים.

Whatsapp Image 2022 02 13 At 1
הוריו של גפן וצוות בית החולים

לאחר בדיקה נוספת סיפרו הוריו כי הוא נהג לנשוך את פינת המיטה והיום חסר בה קצת צבע. גפן נשלח לצילום, שתוצאותיו לא היו חד משמעיות אך הרופאים החליטו להכניסו לניתוח. במהלך הניתוח נמצאו חתיכות צבע יבש בגרונו של גפן, במיתרי הקול, מקום רגיש ומסוכן לתינוקות ובכלל. בזכות מקצועיות הרופאים, חתיכות הצבע הוצאו כולן ובשלמותן והניתוח עבר בהצלחה.

הוריו של גפן, אמרו לאחר הניתוח כי "הצוותים המסורים של ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, הצילו לנו את הילד, הצילו לנו את גפן. אנחנו רוצים להודות לכולם ובפרט לצוות טיפול נמרץ, האחיות והרופאים, על סבלנות וסובלנות, אדיבות ומעל הכל מסירות וטיפול בלתי מתפשר".

Whatsapp Image 2022 02 13 At 1
גפן, התינוק שניצל בבית החולים

מנהלת טיפול נמרץ ילדים, ד"ר נעה רוזנפלד אמרה: "העובדה שלתינוק הזה היתה קורונה וחום לכאורה נותנת מענה למחלתו של הילד. הסיפור של 'ליקוק' צבע, אינו נשמע כגוף זר מוכר בספרות הרפואית. עם זאת, בזכות רופאים ערניים והעובדה שתמיד צריך לחשוד בגוף זר וכן שיתוף פעולה בין כל הצוותים - ניצלו חייו של התינוק".