האלימות נגד צוותי רפואה: פיזיותרפיסטית הותקפה ע"י מטופלת

פרסום ראשון: במהלך טיפול במכון פיזיותרפיה של קופת חולים כללית ברהט, מטופלת היכתה באגרוף את הפיזיותרפיסטית שטיפלה בה בזמן שבעלה של המטופלת יושב בצד ולא מעיר ואף מתעקש שהטיפול יימשך. המטפלת סירבה להגיש תלונה במשטרה

 קופת חולים כללית
קופת חולים כללית | צילום: חדשות 13

הצוותים הרפואיים ממשיכים להתמודד עם אלימות מצד מטופלים: מטופלת היכתה באמצעות אגרוף פיזותרפיסטית במהלך טיפול אמש במכון פיזיותרפיה של קופת חולים כללית בעיר רהט. כך נודע בצהריים (שלישי) לאתר חדשות 13.

בעלה של המטופלת שישב לצידה, לא העיר לאשתו ואף התעקש שהמטפלת תמשיך בתרגול. ועד העובדים השבית את הפעילות במכון והוא נסגר לכמה שעות. המטופלת סירבה להגיש תלונה במשטרה.

Whatsapp Image 2022 04 03 At 1
מרפאה ברהט, ארכיון | צילום: דוברות איחוד הצלה

מקופת חולים כללית נמסר: אנו מגלים אפס סובלנות כלפי מקרי אלימות מכל מכל סוג שהוא. בעקבות התקרית מכון הפיזיותרפיה נסגר לכמה שעות. נמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחונם האישי של הצוותים והמטופלים במרפאות".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1905222036' autoplay='0' credit='' desc='צוותי הרפואה מוחים מצפון ועד דרום: "לא נעצור עד להשבת הביטחון האישי שלנו"' poster='' kid='1_u2p6gyq8' duration='165']

חבר הכנסת אופיר כץ: :עוד מקרה מזעזע. הבוקר השתתפתי בוועדת הבריאות בדיון על הנושא וזעקתי, רק החמרת ענישה תייצר פה הרתעה ותמגר את התופעה. הפילו לי את הצעת החוק לפני 5 חודשים, בחודש הקרוב אעלה אותה שוב, מוכרחים להעביר אותה ולשמור על מי ששומר עלינו".

כזכור, בשבוע שעבר ההסתדרות הרפואית פתחה בשביתה של 24 שעות, במחאה אירועי האלימות כלפי הצוותים הרפואיים בעת האחרונה, בין היתר בבתי החולים בהם התרחשו האירועים: הדסה עין כרם, בית חולים פסיכיאטרי בבאר שבע, במרכז הרפואי לגליל בנהריה, ובבתי החולים והמרכזים הרפואיים ברחבי הארץ נערכו עצרות מחאה נרחבות.

גם ביום ראשון האחרון, אירוע של אלימות קשה התרחש בבית החולים הפסיכיאטרי בעיר באר שבע, כאשר רופאה הותקפה על ידי מטופלת שריססה גז פלפל לעבר פניה במהלך טיפול ביחידת יום בבית החולים.