מחדל בתי האבות: חשש להתפרצות קורונה במוסד לקשישים באשדוד

22 דיירים ב"בית הדר" נדבקו בנגיף - כמה מהם אושפזו בבתי חולים. זאת, אחרי שבמשרד הבריאות התעלמו במשך שבועות מהבקשה לבצע בדיקות במוסד • שלושה עובדים בבית אבות ברחובות אובחנו נשאים

זמן צפייה: 01:13

22 דיירים במרכז הרפואי הגריאטרי "בית הדר באשדוד" נדבקו בקורונה - כך נודע היום (רביעי). בכך עולה חשש להתפרצות נוספת של הנגיף בבתי אבות. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים ביקשו במרכז הגריאטרי כמה פעמים שיבוצעו בדיקות במקום - ומשרד הבריאות לא נענה. משכך, הבדיקות נערכו רק בשבת.

כמה מהנדבקים אושפזו בבתי חולים, ואחרים הועברו לבידוד. עד כה פונו שמונה דיירים (כמה מהם מונשמים כרוניים) לבית החולים אסותא אשדוד. ‬גדוד שחר של פיקוד העורף הוקפץ למשימת חיטוי במקום.

מהמרכז הגריאטרי נמסר: "בית הדר הינו בית חולים שיקומי המשכי בעל מערך מונשמים ומערך שיקום. מטבע הדברים תחלופת המאושפזים גבוהה, כפי שקורה בבתי חולים. כבית חולים פעלנו לבדיקת כל המאושפזים והצוות, ואנו מבקשים לערוך בדיקות כאלה אחת לעשרה ימים לכל היותר. ביום שבת 11.4 לפי בקשתנו ובהתאם למדיניות משרד הבריאות התבצעו אצלנו למעלה מ-600 בדיקות קורונה לכל המאושפזים ולצוות. במועד זה לא היו בבית החולים חולי קורונה מאומתים ואף לא חולים עם תסמינים".

עוד בחדשות 13:

המחדל בבתי האבות: הדיירת ה-14 ממשען מתה אמש בסורוקה

שלושה נוספים מתו מקורונה – מניין מקרי המוות מהנגיף עלה ל-122

שלושה נוספים מתו מקורונה; בדיקות לכל הדיירים ב"משען"

בית אבות, בית הדר, בית אבות אשדודו, מחדל בתי האבות
בית האבות הסיעודי ''בית הדר'' באשדוד | צילום: כאן דרום

"מרגע ביצוע הבדיקות הפעלנו כל לחץ אפשרי על מנת לקבל את התוצאות בהקדם", נמסר. "תוצאות הבדיקות החלו להגיע בשעות הערב אתמול, ונמצא כי מספר מאושפזים ומספר אנשי צוות נמצאו חיוביים. טרם קיבלנו את כל תוצאות הבדיקות ואנו ממתינים לתשובות המוזרמות ממשרד הבריאות וקופות החולים. בתיאום עם בית חולים אסותא ומשרד הבריאות נערכנו לפינוי מיידי של החולים המאומתים כבר ביום שלישי בלילה וכנדרש למחלקות קורונה. המשך הטיפול נמשך ברצף גם ברגעים אלו. החולים המאומתים נשלחו לאשפוז כשהם ללא תסמינים, נוסיף כי כל אנשי הצוות שנמצאו מאומתים הינם ללא תסמינים. אנחנו בקשר עם משרד הבריאות, המשפחות ובתי החולים ופועלים לפי ההנחיות והבידוד הנדרש ביחס לכל מקרה".

מוקדם יותר היום, בדיקה מדגמית יזומה שערכה רשת בתי האבות "נווה עמית" בקרב דיירי המרכז ואנשי הצוות, העלתה כי שלושה אנשי צוות העובדים במרכז גריאטרי של הרשת ברחובות, הם נשאים של הנגיף. בעקבות הממצאים, החליטה הנהלת המוסד על הרחבת מבצע הבדיקות לכלל הדיירים ואנשי הצוות. "עם השלמת הבדיקות לכלל הדיירים והעובדים, יינקטו כל הצעדים הדרושים בתיאום מלא עם משרד הבריאות", נמסר מבית האבות.

הבוקר הודיע בית החולים סורוקה כי אמש מתה מנגיף הקורונה זמירה ארצי בת ה-82 שהתגוררה בבית האבות משען שבבאר שבע, ובכך מספר המתים שהיו דיירים במקום עלה ל-14 בני אדם עד כה.

בית אבות, בית הדר, בית אבות אשדוד, קורונה בתי אבות
חשש להתפרצות קורונה בבית האבות ''בית הדר'' באשדוד | צילום: כאן דרום

היא אושפזה בבית החולים בסוף חודש מארס ומצבה הידרדר. בנה עופר סיפר כי "לא הספקנו להיפרד ממנה. כשישבנו לארוחת החג עדכנו אותנו על מותה". זמירה הותירה אחריה שלושה ילדים ותשעה נכדים.

בתוך כך, גם בבית האבות ביבנאל עלה מספר המתים ל-14 לאחר שביממה האחרונה מתו שניים נוספים מדיירים המקום. סך הכול, 46 מהנפטרים מנגיף הקורונה הם דיירי בתי אבות ושניים נוספים ממעונות חוסים.

משפחות הדיירים מחוץ לבית האבות ''משען'' בבאר שבע | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע, לאחר מאבק ממושך מטעם משפחות הדיירים, נערכו בדיקות לכלל השוהים בבית האבות משען.

נכדה של אחת הדיירות שמתה מנגיף הקורונה בבית האבות משען תקף את התנהלות המוסד, שלטענתו התרשל במלחמה בהידבקות ולא בידד את החולים כמו שצריך.

"מתחילת הדרך לא הייתה התייחסות ממשען, הם התעלמו לחלוטין", טען רגב רטס. "אנחנו מאוד כועסים על ההתנהלות, הייתה רשלנות, כנראה לא הייתה הפרדה כמו שצריך". "יש כעס על משרד הבריאות שלא עשה בדיקות מייד, אנחנו ציפינו שהמשרד ינהל את זה באופן מקצועי. אם בשלבים הראשונים היו מקפידים על בידוד ומשרד הבריאות היה מגיע עם צוותים שיודעים לטפל בזה, אולי לא היינו מגיעים למצב הזה של שרשרת הידבקות", הוסיף רטס.