פרופ' אש: "אם נגיע לאחוזים מאוד גבוהים - חיסון עדר בהישג יד"

לאחר שצוות המומחים של משרד הבריאות המליץ לחסן גם ילדים, מנכ"ל המשרד אמר כי בימים הקרובים יגיעו החיסונים לארץ ואז יהיה ניתן להתחיל במבצע החיסון. "מי שלא ירצה יוכל להמשיך את חייו"

זמן צפייה: 03:59

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התראיין הערב (חמישי) לתמר איש שלום ואודי סגל במהדורה המרכזית, ואמר כי בעקבות המלצת צוות המומחים לחסן בני 11-5, חיסוני הילדים יגיעו בימים הקרובים לארץ ומיד כשזה יקרה יהיה ניתן להתחיל במבצע החיסון.

"החיסונים האלה בטוחים ויעילים", אמר אש, "ההחלטה התקבלה ברוב גדול אחרי דיונים מעמיקים. אפשר להיות בטוח בחיסונים האלה והם מונעים תחלואה קשה. אנחנו לא מסתכלים רק על מניעת ההדבקה, אלא גם בהקשר של הטווח הארוך. יש את התופעות ארוכות הטווח ואותם אנחנו רוצים גם למנוע בקרב הילדים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחותה של הישראלית שעצורה בטורקיה: "אנחנו תחת אימה – נצא לשם הלילה"

בנט קרא לחסן את הילדים: "אין סיבה להשאיר אותם חסרי הגנה"

בעקבות התחקיר: הבכיר מסורוקה ייחקר בחשד שתקף מינית סטודנטית

"מי שלא ירצה יוכל להמשיך את חייו כמו שהוא עושה אותם היום, עם בדיקות שינתנו בחינם לילדים", הוסיף אש, "אין תופעות לוואי מיוחדות בחיסון, אבל צריך לקחת בחשבון שזו המנה הראשונה ואנחנו רוצים גם לראות את זה אחרי המנה השנייה, אבל אנחנו מעריכים שלא יהיה שום דבר מיוחד, גם לא בהקשר של דלקת שריר הלב וגם לא בתופעות לוואי אחרות".

"אם נגיע לאחוזים מאוד גבוהים, ואני מבין שזה יקח זמן עד שהילדים יתחסנו, בנוסף לאחרים שלא התחסנו ויתחסנו, אז חיסון העדר יכול להיות בהישג יד", אמר אש, והתייחס גם לאיומים על חייהם של בכירי משרד הבריאות ברשתות החברתיות: "לא התרגלתי לחיות עם איומים, קשה מאוד להתרגל לזה, אבל אני מאמין שזה ילך וירגע, ואני באופן אישי לא מרגיש מאוים".