בנט מגבה את אלרועי-פרייס: "המתקפה נגדה אינה ראויה"

אחרי מנכ"ל משרד הבריאות, גם רה"מ ושר הבריאות גיבו את ראש שירותי בריאות הציבור לאחר חשיפת חדשות 13, שלפיה כונתה אלרועי-פרייס "מטורללת" ע"י בכירים בקבינט הקורונה: "עובדת לילות כימים"

זמן צפייה: 05:47

אחרי מנכ"ל משרד הבריאות, גם ראש הממשלה מגבה: בהודעת תמיכה שפרסם מגנה ראש הממשלה נפתלי בנט את המתקפה נגד ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי-פרייס, מצד בכירים בקבינט הקורונה כפי שנחשף אמש בחדשות 13. "המתקפה האישית נגדה אינה ראויה ואינה מקובלת", כתב בנט.

עוד כתב בנט כי "ד"ר שרון אלרועי פרייס היא משרתת ציבור מסורה ומקצועית, שעובדת לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל. היא פועלת בענייניות ובאחריות, ומסייעת לנו להוביל את ההתמודדות עם המגפה. לשרון יש גיבוי מלא לפעילותה.ביחד עם שר הבריאות ומנכ"ל משרדו, נמשיך לפעול למען בריאות הציבור".

ראש הממשלה נפתלי בנט
נפתלי בנט בעת נאומו

גם שר הבריאות ניצן הורוביץ גיבה את פרייס, ובציוץ בטוויטר כתב כי "המתקפה האישית עליה היא לא רק שיקרית, אלא פשוט מגעילה. אני שמח שגם ראש הממשלה הבהיר בצורה ברורה: שרון היא משרתת ציבור מצטיינת, שעובדת לילות כימים למען הבריאות של כולנו. היא מקבלת את מלוא הגיבוי ממני וממשרד הבריאות, וכך ימשך. ואגב, על גבר לא היו מדברים ככה".

קודם לכן גינה פרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, את המתקפות נגד ד"ר אלרועי פרייס. "אני מגנה בתוקף את המתקפות האישיות וסרות הטעם כנגד ד"ר שרון אלרעי פרייס", אמר פרופ' אש. "ד"ר פרייס עושה את עבודתה במסירות, במקצועיות ובענייניות, לאורך חודשים ארוכים, יום יום מסביב לשעון. הניסיון להטיל דופי בפעילותה אינו ראוי ואינו מקובל".

ד''ר שרון אלרעי פרייס
ד''ר שרון אלרעי פרייס | צילום: חדשות 13

עוד אמר אש כי "ד"ר פרייס בעלת תפקיד קריטי במערכת הבריאות בכלל, ובטיפול במגפת הקורונה בפרט, עושה את תפקידה באחריות ובשיקול דעת, תוך ראיית מכלול השיקולים והאתגרים הלאומיים שבהתמודדות עם הקורונה, בדגש על בריאות הציבור, שעליו היא מופקדת. כך אנו פועלים, במסירות ובמקצועיות, וכך נמשיך לעשות".

גם שר הבריאות לשעבר יולי אדלשטיין הגיב לפרסום ואמר כי "מנהיגים לוקחים אחריות ולא מפילים את האשמה על גורמי המקצוע. בשורה התחתונה, הממשלה היא זו שנכשלת בטיפול במצב. כל כך הרבה שנים באופוזיציה גרמו להם לשכוח שחוץ מלצעוק צריך גם לעבוד. כן זה אומר גם לקבל החלטות ולעמוד מאחוריהן ולא ולהטיל דופי בגורמי המקצוע שרק רוצים ופועלים לטובת הציבור. חשוב לי לציין, עבדתי מקרוב עם ד"ר שרון אלרעי פרייס ואני קובע בביטחון רב שמדובר באשת מקצוע מהמעלה הראשונה. מציע לכולכם להציץ ברזומה המרשים שלה שכולל הצטיינות בכל תחנה בה הייתה, בעלת ניסיון מקיף באפידמיולוגיה, כך שהיא מקצוענית, מסורה ורצינית. חובה לקחת בחשבון את דעתה ולא לזלזל בה".

כאמור, אמש תקפו בכירים בקבינט הקורונה את פרייס, ואמרו כי היא "מתנהגת כמו מטורללת. היא תמיד צורחת, וכשמבקשים ממנה לספק נתונים - היא מגמגמת ומתחמקת. אין נתונים מאחורי ההיסטריה שלה". הדברים נאמרים לאחר שפרייס התנגדה לדרישת משרד החינוך לקצר את ימי הבידוד ל-48 שעות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "לא צריך להיות חוקר תקשורת כדי להבין מי אותם 'גורמים בכירים בקבינט'. מצער שיש מי שמבקש לנהוג בפופוליזם חסר אחריות בעבור הון פוליטי אישי, על חשבון המאבק הלאומי בקורונה. אנשי הבריאות, וכמובן שרון אלרעי פריס, פועלים יומם וליל להגן על בריאות הציבור. לעומתם, יש מי שמכנה את עצמו 'גורמים בכירים בקבינט' שעיקר עיסוקו הכפשות ומרדף אחרי 'פייק כותרות"".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 2,260 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-100 אלף בדיקות, מתוכן 2.38% היו חיוביות. בכך, עלה מספר החולים הפעילים ל-14,365, בהם 153 במצב קשה, ובתוכם 28 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-6,460.