5% פיתחו נוגדנים לקורונה - ישראל רחוקה מ"חסינות עדר"

מממצאי הסקר הסרולוגי של משרד הבריאות עולה ששיעור הימצאות הנוגדנים בקרב גברים גדול יותר מזה של נשים, ושל נערים גדול מיתר האוכלוסייה. באזור י-ם שיעור ההידבקות גבוה משמעותית מיתר הארץ

זמן צפייה: 04:53

משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) את ממצאי הסקר הסרולוגי שערך בין החודשים בין החודשים יולי לספטמבר - ממנו עולה כי כ-5% בלבד מאוכלוסיית ישראל פיתחו נוגדנים לקורונה. המשמעות היא ששיעור החשיפה לנגיף בישראל רחוק ממה שיכול להיות מוגדר כ"חסינות עדר". בנוסף הדגיש משרד הבריאות כי רמת נוגדנים גבוהה בדם אינה מעידה בהכרח על קיום חסינות לטווח ארוך.

הסקר נערך בשיתוף פעולה עם ארבע קופות החולים וכלל כ-55 אלף נבדקים בפריסה ארצית. מהממצאים עלה כי שיעור הימצאות הנוגדנים אצל גברים היה גבוה יותר לעומת הנשים - 4.9% לעומת 3.1%. ילדים בקבוצת הגיל 18-10 הציגו את שיעור ההימצאות הגבוה ביותר (8.1%).

שיעור הבדיקות החיוביות במחוז ירושלים היה הגבוה ביותר ועמד על 9.5%, במחוז מרכז - 2.9%, במחוז תל אביב 2.2%, מחוז צפון - 1.9% ומחוז חיפה עם 1.1%. ביישובים גדולים שבהם מעל ל-50 אלף תושבים היה שיעור הימצאות הנוגדנים 4.3%, גבוה מזה שביישובים בינוניים (3.2%) וקטנים (3.4%).

עוד בחדשות 13:

4,117 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 9.1% מהבדיקות חיוביות

רק 5% מהנדבקים – תלמידים; חצי מהחולים – בבתיה"ס בחינוך החרדי

כ"ץ נגד משרד הבריאות: "מוביל לחרפת רעב"; רה"מ: "מקושש קולות"

בדיקות קורונה במעבדות צה''ל
בדיקות קורונה במעבדות צה''ל | צילום: דובר צה''ל

שיעור הימצאות הנוגדנים ביישובים חרדיים היה גבוה פי כ-5 ביחס לזה שביישובים לא חרדיים. ביישובים שהוגדרו אדומים בגל הראשון, היה שיעור ההימצאות גבוה פי 4 מזה שביישובים שלא הוגדרו כאלה. ביישובים לא יהודיים היה שיעור ההימצאות 2.1%, ביישובים יהודיים - 3.6% וביישובים עם אוכלוסייה מעורבת - 5.5%.

כידוע, השיטה הסרולוגית מאפשרת לאמוד את מספר האנשים באוכלוסייה אשר נחשפו לנגיף קורונה החדש ופיתחו כנגדו נוגדנים. יתרונה של שיטה זו היא שניתן ללמוד באמצעותה על חשיפה קודמת של הנבדק לנגיף, גם בקרב מי שלא הראה תסמיני מחלה או בדיקות חיוביות בזמן שחלה.

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי נמשכת מגמת הירידה ההדרגתית בנתוני התחלואה - כאשר 4,117 נדבקים חדשים אובחנו אתמול. בוצעו 48 אלף בדיקות במהלך היום, וב-9.1% מהבדיקות התקבלה תוצאה חיובית.

ירידה נוספת נרשמה במספר החולים שמצבם קשה, ומניינם עומד כעת על 847. מתוכם, 236 מחוברים למכונות הנשמה. 1,576 מטופלים מאושפזים כעת בבתי החולים.

בירושלים אובחנו בשבעת הימים האחרונים 3,631 בני אדם, ובבני ברק - 2,908. במקום השלישי ברמת התחלואה בשבוע החולף ניצבת מודיעין עילית עם 1,499 נשאים, ואחריה אשדוד עם 1,237. בבית שמש אובחנו 857 נשאים בשבעת הימים האחרונים, ובתל אביב - 828.