בנט לציבור: "מבקש סבלנות ומשמעת, צריך להדק בגבולות"

ישיבת הממשלה החלה בדברים של ראש הממשלה שביקש מהציבור איפוק: "מבין את העייפות מהחיים בצל הקורונה, אבל זו המציאות". קודם לכן הסבירה ד"ר שרון אלרעי-פרייס בכנסת: "הזן החדש מטריד בגלל מוטציות חריגות"

זמן צפייה: 00:47

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לזן ה"אומיקרון" החדש ואמר כי "אתמול בישיבת קבינט הקורונה הפעלנו צעדים מחמירים במטרה לשמור על ישראל מוגנת מבחוץ, ופתוחה מבפנים. מה שאני מבקש מהציבור זה סבלנות ומשמעת. עכשיו צריך להדק בגבולות, כדי לשמור על מדינת ישראל פתוחה מבפנים. אני מבין שאולי צריך לשנות את יעד החופשה ולהיכנס לבידוד כשחוזרים, זה קורה גם אצלי במשפחה".

בין היתר, התייחס בנט לשיחות הגרעין בין איראן למעצמות שיחלו מחר בבירה האוסטרית ואמר כי "ישראל מוטרדת מאוד מהנכונות להסיר את הסנקציות ולאפשר זרימה של מילארדים לאיראן, בתמורה להגבלות לא מספקות בתחום הגרעין. זה מסר שאנחנו מעבירים בכל דרך, גם לאמריקנים וגם לשאר המדינות שנושאות ונותנות עם איראן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה אישר: נתב"ג ייסגר לכניסת זרים, מחוסנים יחוייבו בבידוד

אחרי כמעט חצי שנה: בווינה נערכים לחידוש שיחות הגרעין

תיעוד: המטופל נפטר – בני משפחתו הכו את אנשי הצוות הרפואי

נגיף הקורונה
נגיף הקורונה | צילום: שאטרסטוק

בד בבד, בדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט שהתקיים הבוקר בנושא הקורונה, התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס לזן החדש ואמרה כי "מדובר בווריאנט ייחודי ואחר. ככל הנראה הוא התפתח באמצע אוקטובר והוא מאוד מטריד".

עוד אמרה אלרעי פרייס כי "לזן החדש יש שלל מוטציות מאוד חריגות במקומות אסטרטגיים, כלומר מוטציות שיש להן ממשעות אפידמיולוגית". עוד הוסיפה ראש שירולתי בריאות הציבור כי "מבחינה ביולוגית מדובר בזן חדש ולא תת זן של הדלתא".

בהתייחס למדינות שהוגדרו אמש כאדומות על ידי משרד הבריאות, אמרה אלרעי פרייס: "אנחנו מבקשים מכל החוזרים מהמדינות האלה להיכנס לבידוד במלונית עד לתשובה שלילית ראשונה, במידה וכל המטוס שלילי אז יכולים להמשיך את הבידוד בבית, במידה ויש חולה במטוס אז כולם יתבקשו לבידוד במלונית". לגבי איכוני שב"כ: "אין שום רצון או מטרה לעשות שימוש באיכוני שב"כ כפי שנעשה בעבר, אלא רק לצורך הווריאנט כדי לזהות מגעים אקראיים שהאדם עצמו אפילו לא יכול לספר עליו".

שרון אלרעי פרייס ועדת החוקה חוקה זן קורונה כנסת הכנסת
אלרעי פרייס בדיון בוועדת החוקה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בנוסף, אלרעי פרייס דיברה על הקושי לעקוב אחר תיירים שנכנסים לשיראל, אך עם זאת משרד הבריאות מתנגד מסגירה מוחלטת של נתב"ג. בהקשר זה, אמרה אלרעי פרייס כי מקרים חדשים של הזן מתגלים באמצעות ריצופים, ולכן מפת התחלואת ה"אומיקרון" מתעדכנת כל הזמן והוא מתגלה במדינות חדשות.

מעבר למאמותת שידוע בארץ לזן החדש, תיירת חוזרת ממלוואי, יש עוד 7 מקרים חשודים שנידבקו בזן ה"אומיקרון", כאשר חלקם חוזרים מחו"ל וחלקם מהארץ. "אנחנו לא בטוחים שזה מייצג את הווריאנט, אנחנו עוקבים אחרי זה", אמרה אלרעי פרייס.

קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה
קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה | צילום: רויטרס

לדבריה של ראש שירותי בריאות הציבור, הזן החדש מתפשט במהירות מאוד גבוהה בדרום אפריקה, וכי תוך ימים ספורים הוא היווה 75% מכלל הריצופים במדינה. כמו כן, ישנם דיווחים על תחלואה בקרב אנשים מחוסנים, אם כי היא קלה. בנוסף, במדינות אפריקה נרשמה עלייה מסוימת בתמותה ובמספר המאושפזים, אך לא בהכרח יש לכך קשר ישיר להתפרצות הזן החדש.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם את פרטי נסיעת האוטובוס בה אותרה המאומתת לזן החדש, לפיו מדובר באוטובוס מאילת לתל אביב שיצא בתאריך 22/11/2021 בקו אוטובוס 390 של חברת אגד, שיצא בשעה 14:30 מתחנה מרכזית תל אביב (קומה 6) לכיוון אילת.בהמשך לכך, משרד הבריאות קורא לכל הנוסעים לגשת בהקדם ולהיבדק בבדיקת PCR באחד ממתחמי הבדיקות ולהיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית.