אלרעי פרייס: "לא בטוחים אם אנחנו בפתח גל חמישי"

ראש שירותי בריאות הציבור הביעה דאגה מהעלייה בתחלואה, והסבירה כי מדובר ב"שינוי מגמה אמיתי". 20 אלף תורות כבר הוזמנו אך 40% מההורים שלא מחסנים את ילדיהם - טענו שאינם סומכים על הממשלה

זמן צפייה: 06:44

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס התראיינה הערב (שני) לחדשות 13 והתייחסה למבצע החיסונים לילדים בגילי 11-5 ולעלייה בתחלואה. לדבריה, "אנחנו לא יודעים אם אנחנו בפתח גל חמישי. זה שינוי מגמה אמיתי. מאז אמצע אוקטובר ראינו עלייה במקדם ההדבקה. אנחנו עושים ניתוחים מעמיקים, רוב התחלואה היא בילדים ואחוז גדול ממנה בגילאי 11-5".

"20 אלף תורים לחיסוני ילדים כבר הוזמנו אבל אין לנו יעד מוגדר", הסבירה אלרעי פרייס. "אני רוצה לדעת שהורים מרגישים בטוחים, שיש להם תשובות לשאלות שלהם, שהם בוחרים לחסן את הילדים כדי להגן על עצמם. יש המון פייק ניוז ולעומת זאת יש הרבה מידע רפואי מבוסס באתר משרד הבריאות מנייר של ארגון רופאי הילדים. כל החלטה של הורה היא החלטה סבירה".

למרות זאת, אלרעי פרייס מבהירה כי ההחלטה לא לחסן ילדים היא "החלטה טומנת בחובה איזשהו סיכון". לדבריה, "ברגע שמחכים, לוקח בין 4 ל-5 שבועות עד שהילד מוגן. היינו בסיטואציה דומה בתחילת הגל הרביעי, הרבה הורים אמרו 'בואו נחכה' עם החיסונים לגילאי 15-12. אבל כשהתחיל גל התחלואה הווירוס התפשט כל כך מהר שאם לוקחים 5 שבועות עד שהילד מוגן - הרבה ילדים יישארו לא מוגנים".

"תאמינו לרופאי הילדים ולכו לשאול אותם", קוראת ראש שירותי בריאות הציבור להורים. "תסתמכו על מידע רפואי רציני בקבלת ההחלטה הזו. ההורים יחליטו ויקראו את הנתונים. אין בישראל חיסון חובה. אני חושבת שלא צריך חיסון חובה במדינת ישראל - כל בנאדם אחראי על גופו וצריך להחליט אם הוא עושה בו פעולה רפואית או לא".

על העובדה שהיא מלווה במאבטחים אמרה: "יש מאבטח שנמצא איתי כל הזמן. רף האיומים גבוה אבל תפקידנו לנקות את הרעשים ולתת לציבור את המידע ואנחנו לא מפחדים לבוא, לדבר ולהנגיש".

בתוך כך, ‏סקר חדש שנערך על ידי קופת חולים מכבי בדק עם הורים מהם הסיבות המובילות שמונעות מהן לחסן את הילדים. 82% מההורים ענו כי הם חוששים מפגיעה בבריאות הילד לטווח ארוך, 63% חוששים מתופעות לוואי, ו-40% מהעונים השיבו שאינם סומכים על הממשלה או משרד הבריאות. הסקר נערך בקרב 500 נשאלים.