מנכ"ל פייזר: "גאה ביהדות שלי, בקשר טוב גם עם בנט"

מנכ"ל ענקית התרופות האמריקנית הגיע לביקור בארץ על מנת לקבל את פרס "בראשית", וסיפר בריאיון על גאוותו במורשתו וקשריו עם ראשי הממשלות שהתחלפו בישראל. בורלא התייחס גם לסערת ההפלות בארה"ב ולשאלה שמטרידה את כולם - מתי תסתיים הקורונה: "הנגיף ימשיך ללוות אותנו בשנים הבאות"

זמן צפייה: 05:09

ברקע החששות מגל קורונה חדש שהגיע לישראל, מנכ"ל ענקית התרופות "פייזר", ד"ר אלברט בורלא, שנמצא כעת בביקור בישראל לקבלת פרס "בראשית" המוענק לו, התראיין הערב (ראשון) במהדורה המרכזית וסיפר כי הוא גאה ברקע היהודי שלו: "גם אני מתגאה בכך מאוד. אני גאה מאוד במורשת היהודית שלי, ואני מדבר עליה בגאווה. אני חושב שכל מנכ"ל יהודי צריך לעשות זאת".

על חילופי הממשלות בישראל וקשריו עם ראשי הממשלה השונים סיפר בורלא: "פיתחתי קשר טוב מאוד עם ראש הממשלה בנט, ושוחחנו בקביעות. שתי הממשלות ניסו בכל כוחן לפעול ככל יכולתן בעבור העם הישראלי ושמחתי מאוד לסייע".

Whatsapp Image 2021 11 23 At 1
ראש הממשלה בנט עם בנו דוד בעת קבלת החיסון | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

מנכ"ל ענקית התרופות האמריקנית התייחס גם לסערה בארצות הברית, נוכח החלטת בית המשפט העליון לבטל את ההגנה הפדרלית על השכות להפלה, ואמר: "אנחנו מאמינים בזכויותיהן של נשים לשלוט בגופן, ושינינו את מערך התגמולים וההטבות שלנו מיד לאחר ההחלטה הזאת כך שאנחנו מכסים כעת, נוסף על הוצאות רפואיות, גם הוצאות אש"ל ונסיעה בעבור אנשים שצריכים לנסוע למדינה אחרת כדי לקבל שירותי בריאות".

על המרדף אחרי התאמת החיסון לזנים החדשים של הנגיף, אמר בורלא: "אני חושב שטוב לרדוף אחר וריאנט חדש, אם אפשר לעשות זאת. גישה הפוכה עלולה להיות הרת אסון, כך שמצבנו טוב מאוד, לדעתי, היות שאנחנו מצליחים לעשות זאת. מן הסתם, יש מקום לשיפורים אצלנו כך שההגנה שיספקו החיסונים תהיה רחבה יותר ולא נצטרך לשנותם, אך אל לנו לשכוח כי היו לנו כבר 14 וריאנטים שונים והצלחנו לייצר הגנה טובה מאוד מפני הווריאנטים קודמים. זהו הווריאנט הראשון שמחייב חיסון חדש".

הפגנת מחאה בניו יורק נגד ההחלטה לבטל את הזכות להפלה
הפגנת מחאה בניו יורק נגד ההחלטה לבטל את הזכות להפלה | צילום: רויטרס

עם זאת, בורלא אמר כי הוא לא חושב שהתחסנות בכל מספר חודשים מפני הנגיף תהיה ישימה: "אנשים, כאשר הם אינם חשים ודאות שהחיסון יהיה תקף במשך זמן מסוים, עלולים שלא לפעול בהתאם להמלצותיהן של רשויות הבריאות. זו טעות, עליהם לפעול בהתאם להמלצות האלה. אך זה אכן יקרה, לדעתי, כך שאנחנו עובדים על חיסון שתוקפו יהיה שנה לפחות. בכל הנוגע לשירותי הבריאות, תוקף של שנה, כך אני חושב, הוא תוקף אידיאלי מפני שקל לזכור זאת, ואנשים יוכלו להתחסן שוב יחד עם החיסונים נגד שפעת או חיסונים אחרים. אם כך זו המטרה לפי שעה, אך עדיין לא הגענו אליה".

"אנשים שואלים אם הנגיף ייעלם", סיפר בורלא, "אינני חושב שזה יקרה. אי אפשר לדעת זאת, אך בתרחיש המסתמן, הנגיף ימשיך ללוות אותנו מכמה סיבות בשנים הבאות. עם זאת, אנחנו יכולים לחזור לשגרת חיינו".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מנכ"ל פייזר התייחס כמובן גם לתיאוריות הקונספירציה ולמתנגדי החיסונים, ואמר: "המגפה הזאת, יותר מכל משבר בריאות בעת המודרנית, מציפה תיאוריות קונספירציה וחוסר אמונה במערכת הבריאות הקונבנציונלית המערבית. הופץ מידע שגוי רב שערער על האמון בארגונים, במדע ובאקדמיה. זה היה אחד הדברים המצערים ביותר שקרו".

"אף על פי כן, אני רוצה להבחין בין אלה שאינם מתחסנים בשל חשש מהחיסון. אלה אנשים טובים בדרך כלל, הם פשוט חוששים. ההבחנה היא בינם לבין קומץ אנשים שמפיץ מידע שגוי במחשבה תחילה כך שיוכל לזרוע פחד רב יותר בקרב הספקנים. האנשים בקבוצה השנייה אחראים למותם של רבים כעת".