ממצאי תחקיר הרעלת הטונה: אריזות אישיות וסיום חוזה הזכיין

אחרי ששני אנשים התאשפזו עקב אכילת טונה בסניף מנחם בגין של ארומה ת"א, הרשת הודיעה כי עובד נוסף יפוטר וכי הרשת כי תוסיף גלאי טמפרטורה לכלל המקררים, שיתריעו על תקלות גם כשהסניף סגור

זמן צפייה: 01:05

הרעלת הטונה בארומה ת"אהרשת פרסמה היום (שלישי) את מסקנות התחקיר שביצעה, לאחר ששני אנשים התאשפזו בעקבות אכילת טונה בסניף הרשת בדרך מנחם בגין שבתל אביב.

בפוסט שפרסמה בפייסבוק פירטה הרשת את המסקנות וההחלטות שהתקבלו בעקבות התחקיר, ביניהן סיום ההתקשרות עם הזכיין שהפעיל את הסניף בו אירעו מקרי ההרעלה, פיטור עובד נוסף ושינוי שיטת אריזת הטונה - מעבר לאריזות אישיות שייפתחו רק לאחר שתתקבל הזמנה.

כמו כן, הודיעה הרשת כי תוסיף גלאי טמפרטורה לכלל המקררים, שיתריעו על תקלות קירור גם בשעות שבהן הסניף סגור, כדי למנוע אירועים דומים. כזכור, משרד הבריאות קבע כי מקור ההרעלה נבע מאחסון לקוי של אריזת הדג בסניף, והרשת ביקשה להדגיש כי רעננה את נהלי התברואה לכלל העובדים וביצעה בדיקות מקיפות בכלל סניפי הרשת.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"דן" תפצה נערים ממוצא אתיופי – שנהגת סירבה להעלותם לאוטובוס

חשד לניסיון חיסול ברמאללה: מקורב למשפחת פשע נפצע אנוש מירי

מנוף קרס בתל אביב; פועל בן 37 נהרג מנפילה מגובה במג'דל שמס

;

הרשת שבה והתנצלה בפני הלקוחות, וכתבה: "אנו רואים את האירוע בחומרה רבה ומתנצלים בפני הלקוחות על שאירע. אין ולא יהיה מקום לתקלות מסוג זה ברשת שלנו. בריאות הציבור וטריות המזון הן הדבר החשוב לנו ביותר".

בשבוע שעבר הודיעה שירי פורר, הנפגעת הראשונה בפרשה שאושפזה במצב קשה לאחר שאכלה טונה בסניף, כי היא מתכוונת לתבוע את הרשת על נזקים בסך מאות אלפי שקלים. עו"ד עדי ניב-יגודה מסר כי הוא מקווה שהרשת תשכיל לסיים את ההליך מחוץ לכותלי בית המשפט.

פורר סיפרה לאחר המקרה: "אכלתי את הסלט תוך עשר דקות מאז שרכשתי אותו, ומייד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה. מיד הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית חריפה". עוד הוסיפה: "לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת, שניסתה לגלגל את זה עליי. אני מקווה שהם יעשו בדק בית".

מוצר שנלקח לבדיקה
מוצר שנלקח לבדיקה | צילום: דוברות משרד הבריאות