על רקע השיח האלים: הדיון המכריע על חיסוני ילדים יהיה סגור

במשרד הבריאות הוחלט כי הדיון המתוכנן בנושא החיסונים לגילים 11-5 לא יפתח לציבור הרחב, בין היתר על רקע האיומים ברשתות החברתיות, ומחשש כי הם עשויים להשפיע על מהלך הדיון

Whatsapp Image 2021 11 04 At 1

במשרד הבריאות הוחלט היום (שני) לקיים את הדיון המתוכנן ליום רביעי הקרוב, בנושא חיסוני ילדים בגילאי 11-5, כדיון סגור לציבור. ההחלטה התקבלה לאחר דיון עם ועדת החיסונים וחברי הצט"מ. סיכום הדיון יפורסם על ידי הצט"מ לאחר קבלת ההחלטה.

מכלול השיקולים שהשפיע על ההחלטה כלל בין היתר את האפשרות לניהול שיח חופשי ופתוח בסוגיה הרגישה והמכרעת, על רקע השיח האלים הרווח בנושא, ובמשרד טוענים כי הוא עשוי להשפיע על מהלכו של הדיון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

וושינגטון פוסט: צה"ל מפעיל טכנולוגיות זיהוי פנים על פלסטינים

לפיד הקריא הודעות נאצה שקיבל: "אתה היטלר, שתמות"

"גיהנום עלי אדמות": 23 מיליון איש בסכנת רעב קיצוני באפגניסטן

דיון פתוח התקיים בנושא ביום חמישי, במהלכו הציבור שאל את המומחים מגוון שאלות הנוגעות לעניין, כאשר בין היתר נשאל מדוע יש לחסן ילדים נוכח מגמת הירידה בתחלואה: "ברמה העולמית אין ירידה, אלא היא רק בישראל", השיב פרופ' דגן. "וריאנטים חדשים שנוצרים במקומות בעולם בהם יש תחלואה גבוהה והם עשויים להגיע לישראל ולאיים על הלא מחוסנים באוכלוסייה".

כזכור, לאחר הדיון הביעו במשרד הבריאות חשש מהאפשרות שמומחי הקורונה יורתעו מאיומי מתנגדי החיסונים ברשתות החברתיות, וכי ההסתה בהם תגבר על דעתם המקצועית עקב תשומת הלב הרבה שמופנית כלפיהם.