"הגל השישי התחיל": צוות המומחים ממליץ - מסכות בחלל סגור

רה"מ בנט ובכירי משרד הבריאות כינסו דיון מיוחד לאור העלייה החדה בתחלואת הקורונה, אך בינתיים לא הוחלט על הגבלות חדשות. המלצות הצט"מ כוללות גם מנת דחף של החיסון לילדים בני 11-5, ובשלב זה לא הומלץ על מתן חיסון חמישי לכלל האוכלוסיה

זמן צפייה: 03:11

ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות כינסו היום (רביעי) דיון מיוחד של הצוות לטיפול במגפות לאור העלייה החדה בתחלואת הקורונה, בו נשקלו הטלת מגבלות, לראשונה מזה כמה שבועות, אך בינתיים לא הוחלט על הגבלות חדשות. בתום הדיון טען שר הבריאות ניצן הורוביץ כי העלייה בתחלואה אינה תחילתו של גל חדש, אלא שהערכה זו הפוכה לחלוטין ממה שטוען ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא.

Hxsczy
פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא

"נראה שאנחנו מתחילים גל חדש בישראל, B.A.5", אמר פרופ' זרקא, "הנגיף נמצא כאן ומפושט גם בעולם. אני אמשיך להמליץ לציבור, במיוחד לאוכלוסיה בסיכון, לשמור על עצמה באמצעות מסכה".

על רקע הדברים האלו, המליצו צוות המומחים של מערכת הבריאות לעטות מסכות בחללים סגורים, כמו גם מתן מנת דחף של החיסון לילדים בני 11-5, ובשלב זה לא הומלץ על מתן חיסון חמישי לכלל האוכלוסיה. ההמלצות יועברו למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שיחליט האם להפוך אותן להנחיות מחייבות.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0806222024' autoplay='0' credit='' desc='פרופ′ גליה רהב: "אין היגיון כרגע בחיסון חמישי - צריך לאסוף מידע"' poster='' kid='1_wat33dw3' duration='']

פרופ' גליה רהב, חברת הצט"מ אמרה הערב במהדורה המרכזית כי היא "בהחלט חודשבת שצריך להחזיר את המסכות בחללים סגורים ובטח אצל אוכלוסיה עלילה כמו קשישים ומדוכאי חיסון". עם זאת, אמרה פרופ' רהב כי  "כרגע אין היגיון בחיסון חמישי לכלל האוכלוסיה כרגע, לא ברורה חומרת המחלה וצריך לאסוף עוד מידע".

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אתמול התגלו 4,585 מאומתים חדשים לנגיף, המהווים 20.38% מתוך יותר מ-22 אלף בדיקות שנערכו. מספר החולים קשה בישראל עומד כעת על 89, מתוכם 21 במצב קריטי ו-18 מונשמים. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, והוא עומד כעת על 1.19.