"כמו מיקרוגל על האוזן": כמה קרינה פולטות האוזניות האלחוטיות?

האוזניות שנכנסות לתוך האוזן כבשו את השוק, אך לצד נוחות השימוש בהן - מדובר במוצר שעלול להקרין חומרים מסוכנים ולגרום נזק ממשי לבריאותנו. מבחן "ברקוד" מגלה - מאיזה מותג כדאי להיזהר?

זמן צפייה: 04:45

האוזניות האלחוטיות שנכנסות לתוך האוזן כבשו את השוק, ואנשים רבים ממהרים להצטרף לטרנד הטכנולוגי. למרות נוחות השימוש בהן, מדובר במוצר שעלול להקרין חומרים מסוכנים, העלולים לגרום לנזק ממשי לבריאותנו. מבחן הקרינה המסוכנת חושף: מאיזה מותג פופולרי הכי כדאי להיזהר – ואילו אוזניות כמעט לא פלטו כלל קרינה?

"חשוב שרמת הקרינה תהיה נמוכה, כי ברגע שנמצא לך סוג של משדר צמוד לאוזן - זה כמו שיש לך תנור מיקרוגל קטן על האוזן", הסביר לירן רז, מומחה לקרינה. "כמה שהוא משדר יותר – הוא גורם להשפעות מסוימות".

אוזניות ה - AirPods 2
אוזניות ה - AirPods 2 | צילום: אפל

ממבחן הקרינה עלה כי האוזניות הבטוחות ביותר לשימוש הן האוזניות החוטיות של "פיוניר" - שמחירן 69 שקלים, וטווח הקרינה שלהן עומד על 0.3 עד 0.5 וולט למטר. במקום השני ברשימץ האוזניות הבטוחות ניצבות אוזניות הבלוטות' של חברת לייף (99 שקלים) וה"איירפודס" של חברת אפל (689 שקלים) - שטווח הקרינה שלהן נע בין 0.8 ל- 1.2 וולט למטר.

האוזניות האלחוטיות של סמסונג, שמחירן 599 שקלים, מקרינות קרינה בטווח של 1.3-0.8 וולט למטר, ואילו באוזניות האלחוטיות של שיאומי (349 שקלים) נרשם טווח קרינה של 0.9 עד 5.5 וולט למטר.