הסתיימה פגישת נתניהו ונציגי העצמאים - ההפגנה צפויה להתקיים

בתום דיון שערכו רה"מ ושר האוצר עם בעלי עסקים ועצמאים, החליטו חלק מהארגונים לנטוש את המחאה - אך אחרים הצהירו כי יפגינו מחר בכל זאת. "מקווים שנתניהו מתכוון לתת הפעם פתרונות אמיתיים"

זמן צפייה: 05:37

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ נועדו היום (שישי) במשך שעות אחדות עם נציגי העצמאים ובעלי העסקים, בניסיון ליישב את המחלוקות לקראת מחאת העצמאים המתוכננת להתקיים במוצאי שבת בכיכר רבין שבתל אביב. בתום הפגישה, החליטו חלק מהארגונים לנטוש את המחאה - בהם נציגי ענף האירועים והתרבות ולשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל. אחרים הודיעו כי בכוונתם להפגין כמתוכנן. בנוסף, סוכם כי הפורום יתכנס שוב בשבוע הבא כדי לעדכן בהתקדמות בפתרון הסוגיות שעלו בפגישה.

ראש הממשלה הצהיר בפתח המפגש: "נעמוד בהתחייבויות שלנו, כולל בזירוז של התשלום המיידי שאנחנו רוצים לתת לכם. מדינת ישראל אף פעם לא עשתה את הצעדים האלה, כי אף פעם לא היינו במצב הזה. לכן, אנחנו נעשה את זה, ואם צריך נעשה עוד דברים, כדי שאף אחד לא יפול בין הכיסאות. זה חשוב לנו. אני רוצה להמשיך לשמוע אתכם, כי השיח אתכם מאוד עזר לנו להעביר את התוכנית הראשונה, ואין ספק שהוא גם יהיה חשוב בהמשך".

רועי כהן, נשיא לה"ב, מסר בתום הפגישה: "בשבוע הקרוב יתקיימו ישיבות עבודה עם כל סקטור וסקטור כדי להביא פתרונות מיידיים. ההפגנה מחר, במידה ותיערך בהתאם להנחיות המשטרה, היא זעקה אמיתית של העם לנוכח המשבר הקשה שאליו נקלענו וחוסר הטיפול של מקבלי ההחלטות עד כה, ותתקיים לצד ישיבות העבודה. אני רוצה להאמין שראש הממשלה מבין את חומרת המצב ומתכוון הפעם לתת פתרונות אמיתיים ומיידיים שיגיעו לכולם לחשבונות הבנק".

עוד בחדשות 13:

שינוי בהנחיות לאיתור מגעים עם חולים – מספר המבודדים יצומצם

ארגון מנהלי בתי הספר פנה לשר החינוך: בטל את מבחני הבגרות

ההגבלות נכנסו לתוקף: סגר בשכונות בי-ם, בית שמש וערים נוספות

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כץ בפגישה עם נציגי העצמאים
ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כץ בפגישה עם נציגי העצמאים | צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

מוקדם יותר היום הודיעו מארגני מחאת העצמאים המתוכננת שחרף שמועות על ביטולה, ההפגנה תתקיים כמתוכנן. "רבבות מתכוונים להגיע להפגנה, וזה מאוד מלחיץ גורמים מסויימים", אמרה לילך ספיר, ראש מטה המאבק של איגוד המסעדות.

"ההפגנה שייכת לעם ישראל כולו. אין לאיש את הסמכות לבטל אותה, ואף אחד לא יחליט על האזרחים", הוסיפה ספיר, "הגורמים שנלחצים מקיום ההפגנה עושים הכל כדי להודיע שהיא מבוטלת. זכותו של כל אדם להפגין, ועצם הניסיון לקחת מאיתנו את הזכות הזאת רק מחזקת אותנו".

גם מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן הודיע כי ההפגנה צפויה להתקיים כמתוכנן. "המחאה לא תעצור עד שימולאו דרישותינו", הודיע, "הורדת הסף לקבלת פיצוי לשיעור ירידה של 25% מהמחזור, ארנונה דיפרינציאלית עפ ירידה במחזור, ביטול היטל עובדים זרים, הסדרת נושא הטיפים מול רשות המיסים ותו סגול חדש למסעדות".

עם זאת במשטרה הודיעו כי בניגוד לטענות המשטרה לא ביטלה את אישור ההפגנה, אולם נכון לשעה זאת עדיין אין גורם שחתום על הבקשה לקיומה. "מגיש הבקשה לקיום המחאה משך את הבקשה מיוזמתו", נמסר, "המשטרה ביוזמתה פנתה לאחרים אשר הוברר כי הם המעוניינים לנהל את המחאה ובפניהם הוסבר כי עליהם להגיע בהקדם אל תחנת המשטרה להגיש בקשה, אשר תיבחן בהתאם לצפי המתוכנן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
נפגש עם העצמאים בניסיון ללבן את המחלוקות. נתניהו | צילום: חדשות 13

אמש נתניהו ושר האוצר כ"ץ קיימו מסיבת עיתונאים, שבה הציגו את תוכנית הסיוע הכלכלית לנפגעי משבר הקורונה. ראש הממשלה פתח את מסיבת העיתונאים, והציג את שלושת העקרונות המנחים לתוכנית: ודאות לשנה הקרובה, מהירות בהעברת הכסף ומענק מיידי לעצמאים. "המדינה תעשה כל מה שדרוש כדי להקל על המצוקה הכלכלית", הצהיר נתניהו.

על פי התוכנית שהציגו נתניהו וכ"ץ, רשת הביטחון לשכירים תכלול הארכת הזכאות לדמי אבטלה וכן תוקף ההקלות שניתנו מתחילת המשבר, עד ליוני 2021. זאת עד ששיעור האבטלה ירד לפחות מתחת ל-10%. עוד הוחלט על תשלום כפל קצבאות, הוספת זכאי אבטלה גם מינואר ופברואר ומענק הסתגלות לבני 67 ומעלה עד סוף 2020.

רשת הביטחון לעצמאים ולבעלי עסקים תכלול מענק מיידי של עד 7,500 שקלים כבר בשבוע הבא - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. מי שזכאי לכך הוא עצמאי בעל מחזור שנתי של עד מיליון שקלים, ושמחזור המכירות שלו ירד מעל 25%.