מחאת הנכים: הכניסה לחיפה נחסמה

הכניסה הדרומית לחיפה מכביש החוף נחסמה לתנועה לאחר שנכים הדורשים להשוות את גובה קצבת הנכות לשכר המינימום במשק ירדו אל הכביש ומנעו מרכבים לעבור

מחאת הנכים עולה מדרגה: הכניסה הדרומית לחיפה מכביש החוף נחסמה היום (שני) לתנועה לכיוון צפון לאחר שמפגינים ירדו לכביש ולא אפשרו לרכבים לעבור. עומסי תנועה כבדים מורגשים במקום.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

זו הפעם השלישית היום שכביש נחסם לתנועה בשל מחאת הנכים. מוקדם יותר היום מפגינים חסמו גם את הכניסה לקיסריה, שלטענתם מובילה לביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אנחנו עושים מצור על השכונה של נתניהו", אמר אחד המוחים. "אני מצטערת שאנחנו חוסמים אתכם, המלחמה שלנו היא על הזכות לחיות", הסבירה מפגינה אחרת לנהגים שהמתינו.

לאחר מכן חסמו הנכים גם את כביש 2 במחלף זכרון לכיוון צפון, והוא נפתח לתנועה כשעתיים לאחר מכן. החסימות היום התקיימו לקראת תגובת הממשלה הצפויה מחר לעתירת בג''ץ, לאחר שביום חמישי האחרון ביקשה המדינה ארכה נוספת של 3 ימים מאחר ואחד המצהירים מטעמה נמצא בחו''ל.

יוזם מאבק הנכים להעלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום אלכס פרידמן, שיגר מכתב חריף לראש הממשלה נתניהו בו הסביר כי "ציבור הנכים נחוש להמשיך במאבקו על הזכות הבסיסית לחיות בכבוד, מכיוון שלא נותר לו יותר מה להפסיד. אני מזמין אותך להיפגש בדחיפות, היכן ומתי שתבחר, על מנת שנוכל לשים סוף לסאגה המייגעת והכואבת הזו בצורה צודקת ומכבדת, כיאה לה''.