השיא עוד לפנינו: הסערה תגיע עד לנגב; חשש להצפות ולשיטפונות

הגשם יתפשט לצפון הנגב והטמפ' יהיו נמוכות. בחרמון ירד שלג כבד וייתכן שלג גם בהרי הגולן. לא יתקיימו לימודים בנהריה, עכו והמועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף. מפלס הכינרת עלה ב-23 ס"מ

זמן צפייה: 03:12

חורף קטלני: מזג האוויר הסוער ימשיך גם היום (חמישי), הגשם יתפשט עד לצפון הנגב והטמפרטורות יוסיפו להיות קרות. בחרמון ירד שלג כבד וייתכן שירד גם בצפון רמת הגולן. יש חשש חמור להצפות ושיטפונות בנחלי הדרום. הרשויות בנהריה, עכו, שלומי ובמועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף הודיעו כי לא יתקיימו היום לימודים בבתי הספר שבתחומן.  בעקבות כך, הודיע משרד החינוך כי בחינת הבגרות בתנ"ך לא תתקיים באזורים המוצפים שבהם התבטלו הלימודים. במועצה האזורית תמר הודיעו כי לא יתקיימו לימודים בתיכונים בלבד, וכי בבוקר תתקבל החלטה לגבי בתי הספר היסודיים.

מוקד הסערה עבר למרחב שבין אשדוד לאשקלון, וקיים חשש חמור להצפות באזור זה בשעות הקרובות. הסערה תתמקד היום בעיקר במרכז ובדרום, עם סכנת הצפות בערי החוף בהמשך היום גם בגוש דן. מפלס הכינרת עלה ב-23 סנטימטרים מתחילת הסערה הנוכחית. ספיקת שיא נרשמה בנחלי הצפון, כאשר בנהר הירדן נרשמה ספיקה של 136 מ"ק/שנ' ובנחל קישון  215 מ"ק/שנ' - שווה לשיא כל הזמנים. כמויות הגשם עד לשעה זו: חיפה עם 114 מ"מ, נהריה 110 מ"מ, צפת - 91 מ"מ, ראשון לציון עם 52 מ"מ, תל אביב וירושלים עם 32 מ"מ, וערד עם 2 מ"מ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

העד שהיה עם מוטי כשטבע בנהריה: "ראיתי את הרכב שוקע" • האזינו

בעקבות ההצפות הקשות: הלימודים בוטלו בגליל המערבי

המוקדן שטיפל בפנייה באסון המעלית: "חושש שיפילו עליי האשמה"

נזקי מזג האוויר ברחבי הארץ
נזקי מזג האוויר ברחבי הארץ | צילום: שירותי כבאות זבולון, דודי פישלר, הילה לביא

[brightcove_iframe video_id='news-weather-part-0901200812' autoplay='0' credit='שמואל דוד' desc='נחל לכיש בשיאו' kid='1_49tx6s8k' duration='30']

צוותי מד"א הוזנקו במהלך הלילה לאירועים רבים של הצפות כלי רכב ובתים, קריסת מרפסת בתל אביב וסכנת קריסת מבנה מאוכלס בקריית אונו. לא היו נפגעים בגוף. בתוך כך, משפחה חולצה על ידי לוחמי האש לאחר שביתה במושב גבעתי שבדרום הוצף.

ביום שישי הגשמים ייחלשו אך יוסיפו לרדת מדי פעם מהצפון ועד הנגב, ומזג האוויר יהיה קר מאוד. עדיין יש חשש חמור לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. ביום שבת תורגש התחממות קלה אך יוסיף להיות קר ומעונן חלקית. מסתמנת מערכת גשם נוספת בתחילת השבוע הבא - אך בעוצמה פחותה מזו של היום ומחר.

מוקדם יותר היום טבע למוות מוטי בן שבת, בן ה-35 מנהריה, באזור קניון "ארנה" שבעיר, לאחר שנסחף בהצפות הכבדות בזמן שניסה לחלץ משפחה שנלכדה ברכב. זאת, לאחר שעות של משקעים משמעותיים בשל הסערה שהגיעה לצפון. צוות מד"א הגיע למקום וביצע בו פעולות החייאה שבסופן נאלץ לקבוע את מותו.

בן שבת ניסה לחלץ משפחה בת שלוש נפשות שנקעו בזרם, אך בסופו של דבר כשלו כוחותיו והוא נסחף בעצמו. כוחות הביטחון חיפשו אחריו מאז שעות הצוהריים. פרמדיק מד"א ערן פרידלנדר סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לחוף סמוך למרינה. כ-100 מטר צפונית לשפך נחל הגעתון על קו המים ראינו את הגבר שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הים היה מאוד סוער וכמויות גדולות מאוד של מים זרמו סביבנו".

מוטי בן שבת, ההרוג בהצפה בנהריה
מוטי בן שבת, ההרוג בהצפה בנהריה | צילום: באדיבות המשפחה

במהלך היום סייע צה"ל בחילוץ אזרחים בקניון "ארנה" בנהריה. כמו כן, המשטרה איתרה שלושה נעדרים בעיר לאחר שככל הנראה התהפכו עם רכבם ברחוב שפרינצק שהוצף. בתום סריקות תחת המים ובסביבת הרכב אחר אנשים שהיו בו, אותרו שלושת יושבי הרכב.

בתוך כך, חולצו שני ילדים בני ארבע ו-16 ופעוט כבן שנתיים, מצריף שבו הם מתגוררים ביער הבעל שם טוב דרומית לצפת לפני שהמקום הוצף כששהו לבד במקום. זאת לאחר שהאב הודיע למשטרה על כך שילדיו נמצאים לבד בבית.

הצפות בנהריה
הצפות בנהריה | צילום: אושרי שלוש

עד כה העונה ירדו בשבי ציון, שסמוך לנהריה, 558 מ"מ של גשם, שמהווים 94% מהממוצע השנתי. בכפר בלום ירדו 388 מ"מ שהם 78% מהממוצע השנתי, ומספר דומה ירד בעפולה - עם 74% ו-316 מ"מ של גשם. מאז חצות שיאנית הגשם היום הייתה חיפה עם 102 מ"מ ואחריה שבי ציון עם 93 מ"מ. הכנרת עלתה כחצי מטר מאז תחילת העונה.

הטמפרטורות המקסימליות החזויות למחר: רמת הגולן - 9, הרי הצפון – 5, הכינרת – 13, נצרת – 10, חיפה – 12, תל אביב – 13, השפלה – 13, אריאל – 7, ירושלים – 7, באר שבע – 12, הרי הנגב - 8, ים המלח – 18 ואילת – 19 מעלות.