היסטוריה: מצעד הגאווה בב"ש

בפעם הראשונה בהיסטוריה החל הערב מצעד הגאווה בבאר שבע. אלפי חוגגים צועדים ברגעים אלו ברחובות הראשיים בעיר תוך השמעת מוסיקה, ריקודים והופעות חיות

מאות צועדים בבאר שבע

מאות בני אדם הגיעו הערב (חמישי) לרחובות המרכזיים בבאר שבע לחגוג במצעד הגאווה בעיר. זוהי הפעם הראשונה בה נערך המצעד המפורסם בעיר, לאחר שבשנה שעברה בוטל בעקבות שינוי תוואי המסלול וסירוב לאפשר לחוגגים לצעוד ברחוב הראשי בעיר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

החל מהשעה 18:30 החלו אלפי החוגגים הנרגשים להתאסף מול בית החולים סורוקה והחלו בצעידה לעבר רחבת העירייה, שם יערך אירוע הסיום. במסגרת האירוע, אותו תנחה סלין לה דיווין יופיעו הזמרות אניה בוקשטיין ומרגלית צנעני.

"זה מרגיש כמו התחלה של ניצחון, כמו רגע מאוד גדול", סיפר עידני, פעיל בקהילה הגאה בעיר. "ההפגנה בשנה שעברה הייתה רגע שיא, אבל יש פה מאבק ארוך של שנים, מאבק של להכיר בקהילה, אנחנו קהילה אמתית, גדולה ומרגשת, כולם מוזמנים לבוא ולראות".

מצעד גאווה ראשון בעיר
מצעד גאווה ראשון בעיר

בשנה שעברה קבעו שופטי בג"ץ כי מסלול מצעד הגאווה שתוכנן להתקיים בעיר ישונה. העתירה הוגשה לאחר שהמשטרה החליטה לא לאפשר למצעד הגאווה לעבור באחד הצירים המרכזיים בעיר. במהלך הדיון הציע בית המשפט כי הצדדים יגיעו לפשרה אולם הצעה זו נדחתה על ידי הבית הגאה והאגודה לזכויות האזרח.