אחרי שבועיים שקטים: 4 שריפות פרצו ביישובי העוטף מבלוני תבערה

צוותי הכבאות הוזעקו לכבות את האש שפרצה ביער בארי שבמועצה האזורית אשכול. רוב השריפות היו קטנות ולא מסכנות • דיווח: מחלוקת בין ישראל לחמאס בעניין האסירים שארגון הטרור דורש לשחרר

זמן צפייה: 01:59

אחרי שבועיים של שקט: לפחות ארבע שריפות פרצו היום (חמישי) ביישובי עוטף עזה מבלוני תבערה ששוגרו מהרצועה לשטח ישראל. צוותי ההצלה והכבאות הוזעקו לכבות את האש שנדלקה ביער בארי שבמועצה האזורית אשכול, והצליחו להשיג שליטה על האש. רוב השריפות, כך מסרו, היו קטנות ולא מסכנות.

בתוך כך, בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח הערב כי המשלחת הישראלית עזבה אמש את קהיר בתום סבב של שיחות, לא ישירות, עם משלחת מטעם ארגון הטרור חמאס. לפי מקורות מצרים שצוטטו בעיתון, המחלוקת בין הצדדים נוגעת לזהות האסירים שאותם מבקש ארגון הטרור לשחרר ואילו בישראל - מסרבים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שלושה ימים לאחר שמונה למח"ט הנח"ל – אל"ם שרון אסמן מת במפתיע

אם ובנה התינוק נעלמו – המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתורם

פיגוע דקירה בבקעה: חיילת נפצעה בינוני, המחבל נתפס עם נשקה

שריפה, אש, להבות, דרום, בלוני תבערה, כיבוי אש
שריפה שפרצה במועצה האזורית אשכול כתוצאה מבלוני תבערה | צילום: משה ברוכי, סייר ביערות קק״ל

על פי הדיווח, בחמאס דורשים לשחרר אסירים שהיו מעורבים ברצח חיילים ואזרחים, וגם את מרואן ברגותי ואת מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין אחמד סעדאת. המשלחת בראשותו של נמרוד בן שפיר, סגן ראש המל"ל, שבה לישראל על מנת להציג לממשלה את תוכן השיחות בין הצדדים.

ב"אל-ערבי אל-ג'דיד" סיפרו כי המשלחת הישראלית ביקשה מחמאס לוותר על כמה מהשמות, אלא שבחמאס - סירבו. המקורות שצוטטו טענו כי לתחושתם, בישראל יקבלו לבסוף את הדרישות של הצד השני, שכן ממשלת בנט-לפיד מעוניינת להשלים את עסקת חילופי השבויים.