"הנהלת חיפה כימיקלים - חארות"

בית הדין לעבודה בחיפה דן היום בנוגע לפיטורים של 1,500 מעובדי מפעל חיפה כימיקלים. עובדי המפעל הפגינו מול בית הדין, וראש עיריית חיפה שהגיע למקום דיבר איתם

לאחר שעובדי חיפה כימיקלים סירבו להיכנס לשימוע לפני פיטורים הם מפגינים היום (שלישי) מחוץ לבית הדין לעבודה בו נערך הדיון בנוגע להודעת החברה על פיטורי 1,500 עובדים, שלטענת העובדים לא חוקיים. התעמתו עם מנכ"ל החברה נדב שחר כשנכנס לדיון. "לאן נלך, הוא ממשיך לשקר", קראו לעברו. "אתה לא יכול לברוח מאיתנו". ראש עיריית חיפה שנכח בדיון דיבר עם המפגינים. "לא קרה בארץ הזו שמישהו פיטר עובד לפני החג - הם חארות", אמר ותקף את הנהלת המפעל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לפני יומיים כמאה עובדי חיפה כימיקלים הגיעו לשערי המפעל כדי להביע מחאה על הפיטורים והסגירה. העובדים סירבו להיכנס למפעל כדי לעבור את השימועים לפני הפיטורים. בית הדין לעבודה בחיפה קבע כי לא תתקיים שום פעולה המקדמת את הליך הפיטורים של העובדים עד הדיון היום.

עובדי חיפה כימיקלים בשער המפעל
עובדי חיפה כימיקלים בשער המפעל

[brightcove_iframe video_id='heifa_vtr2_n20170829_v1' autoplay='0' credit='חדשות 2' desc='העובדים מפגינים מול בית הדין' kid='' duration='0'']

העובדים מנעו גם כניסתם של עובדי קבלן, אותם הביאה ההנהלה בכדי להחליף את העובדים שיפוטרו לצורך ביצוע פעולות ריקון האתר. "ההנהלה, שסירבה למצוא פתרונות למשבר האמוניה במשך ארבע שנים, נחושה בדעתה לפגוע בעובדי הצפון". האשימו בוועד העובדים.

מסרבים לעבור שימוע
מסרבים לעבור שימוע

בתחילת החודש הודיעה הנהלת "חיפה כימיקלים" כי בשל ההחלטה לרוקן את מיכל האמוניה בחיפה והאיסור על מילויו מחדש, המפעלים בצפון ובדרום ייסגרו וכל 1,500 העובדים יפוטרו.

במכתב ששיגרה הנהלת החברה לארגון העובדים נכתב כי היא לא חסכה במאמץ לחדש את הייצור, אך המצב היה ידוע והתקבלו עדכונים לאורך כל התקופה. עוד הוסיפה ההנהלה כי בניגוד להחלטת הממשלה שהציעה פתרון לאספקת אמוניה לטווח קצר, הרשויות הרגולטוריות מנעו ממנה לעשות כן.