שרת החינוך תבקש צווי מניעה נגד ארגון המורים: "תרבות של שקר"

הארגון החליט להחריף את המאבק בשל רפורמות הבגרויות: "אין לתת ציונים לתלמידים או להקליד אותם במערכות בית הספר ואין לחלק תעודות בסיום שנת הלימודים". השרה שאשא-ביטון הורתה להגיש צווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה: "נגמרו הימים שבהם מערכת החינוך הייתה נתונה לקפריזות של אדם אחד שמוביל תרבות של שקר". יו"ר מועצת התלמידים הארצית: ""שוב רן ארז הופך אותנו לשבויים במאבק"

זמן צפייה: 01:22

הנהלת ארגון המורים החליטה בישיבתה היום (שלישי) "להחריף את המאבק נגד הצעדים השרירותיים של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, הפוגעים במערכת החינוך על מוריה ותלמידיה". בתגובה, הורתה השרה לגורמי המקצוע במשרד החינוך להגיש לאלתר צווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה נגד ארגון המורים.

"הימים שבהם מערכת החינוך הייתה נתונה לקפריזות של בן אדם אחד שמוביל תרבות של שקר - נגמרו", אמרה שאשא-ביטון, "לא ניתן יותר לאף אחד לעצור את מערכת החינוך מלהתקדם".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון

בהודעה מטעם ארגון המורים נמסר כי "החל ממחר - יום ד', 25.5.22, יש לנקוט בעיצומים הבאים: אין לקיים כל פעילות לאחר סיום יום העבודה של המורה; אין לקיים מועצות פדגוגיות; אין לתת ציונים לתלמידים או להקליד אותם במערכות בית הספר; אין לחלק תעודות בסיום שנת הלימודים; אין להשתתף במסיבות ובטקסים ואין לקיים כל פעילות עם משרד החינוך ואין להשתתף בשום השתלמות מכל סוג שהוא של המפמ"רים ו/או המדריכים".

יו''ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז
יו''ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז

אתמול במהדורה המרכזית התראיין יו"ר ארגון המורים רן ארז שתקף את שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, בעקבות הרפורמה החדשה שלה במערכת החינוך. ארז טען כי תיתכן שביתה בבתי הספר כבר השנה, במטרה "למנוע את הנזק למערכת החינוך".

המשבר במערכת החינוך מביא לעלייה בדרגת האיומים של היו"ר נגד הרפורמה, כשלדבריו: "לא היה שר חינוך שעשה נזק כזה גדול למערכת החינוך כמו שאשא ביטון, ואם צריך לשבות חודשיים נשבות חודשיים, אם צריך הפגנות או עיצומים - נעשה זאת. אני חושב שזו השרה הכי גרועה, כי בהיותה דוקטור ומורה לפני 12 שנה בכיתה ז', היא חושבת שיש לה מונופול על השכל הישר, אבל אנחנו לא פחות טובים ממנה, השרים מתחלפים אבל המורים נשארים".

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, עומר שחר, אמר בתגובה על החלטת ארגון המורים: "שוב רן ארז הופך אותנו התלמידים לשבויים במאבק בין ארגון המורים למשרד החינוך, ואין שום סיבה אמיתית שדווקא התלמידים יהיו אלה שישלמו את המחיר. אנחנו, השמיניסטים שמתגייסים עוד קצת יותר מחודש לצה"ל, ללוחמה, ליחידות מיוחדות בים באוויר וביבשה, שכל חוויית התיכון שלנו, הלימודית והחברתית התמסמסה בגלל הקורונה מבקשים בסך הכל לסיים בכבוד את מערכת החינוך, לקבל את ציוני הבגרות שלנו בזמן, לחוות חוויות חוץ בית ספריות אחרונות ולהיפרד מהמורים והתלמידים במסיבות הסיום.

"אציין שבלי לקבל את ציוני הבגרויות לא נוכל לגשת למועדי ב', ואלפי מסיימי י"ב שירצו לשפר את הציונים ומתגייסים במהלך חודש יולי יפגעו מכך. לא ניתן לרן ארז לפגוע בהצלחה שלנו בבגרויות, בעתיד שלנו וברגעי הסיום והפרידה שלנו ממערכת החינוך".

גם הנהגת ההורים הארצית תקפה את יו"ר ארגון המורים: "רן ארז הופך את הילדים לשק החבטות כנגד הרפורמה. צעדים שהינם בלתי מידתיים, פראיים שגובלים בהתעללות בילדים ללא קשר למהות הרפורמה. העיצומים שהכריז עליהם פוגעים בראש ובראשונה בילדים שמסיימים תיכון ומונעים מהם לצאת לטיולים ולקבל תעודות סיום אחרי שנתיים של קורונה. מבחינתנו, זוהי שביתה איטלקית לא חוקית ואנו דורשים ממשרד החינוך להוציא צו מניעה כנגד הארגון".