בשבוע הבא - שביתה כללית במערכת החינוך: "האוצר גורר את המו"מ"

בריאיון לחדשות 13 אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד כי בשבוע הבא יושבתו הגנים ובתיה"ס היסודיים ליום אחד: "המצב קטסטרופה, המערכת בקריסה. אני מזועזעת מפקידי האוצר. מורים נוטשים בהמוניהם". האוצר: "הסתדרות המורים לא מוכנה לדון בנושאים הכרחיים לקידום מערכת החינוך"

זמן צפייה: 04:58

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד אמרה הערב (חמישי) בריאיון למהדורה המרכזית של חדשות 13 כי ייתכן שבשבוע הבא תושבת מערכת החינוך ליום אחד - אך לא נאמר באיזה יום. השביתה תכלול את גני הילדים, בתי הספר היסודיים וככל הנראה גם את חטיבות הביניים. המטרה: להביא לפגיעה משמעותית בפעילות המשק באופן שיכאיב לבכירי משרד האוצר לאחר שהפגישה עם משרד האוצר שוב הגיעה למבוי סתום.

"המצב במערכת החינוך הוא קטסטרופה, בקריסה", אמרה בן-דוד. "אני פשוט מזועזעת מפקידי האוצר. הם באים לא מוכנים, בלי מספרים. גוררים את המו"מ ואומרים שאין כסף. אז על מה אנחנו יושבים? למשוך את הזמן? מדברים מה נותנים לעובדות ההוראה. אנחנו מסוף 2019 בלי הסכם שכר. הם לא העלו שום הצעות. אני, יפה בן-דוד, אומרת שפקידי האוצר לא רק מנותקים – הם גם שקרנים. אנחנו בעד להעלות את השכר של המורה המתחיל ב-44 אחוזים. איזו מורה תחזיק במערכת ב-6,920 ברוטו? מורים נוטשים בהמוניהם".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1606222000' autoplay='0' credit='' desc='השביתה הכללית שמתכננת הסתדרות המורים' poster='' kid='1_jtzxbt4a' duration='']

יצוין כי בניגוד לדברי בן-דוד הערב, השבוע היא אמרה בריאיון לגלי צה"ל כי האוצר הציע להעלות את השכר ל-8,200 שקלים.

ממשרד האוצר נמסר: "לצערנו, בחדר המשא ומתן אמירות לחוד ומעשים לחוד. הסתדרות המורים אינה מוכנה לתעדף באופן משמעותי את המורים הצעירים. מעבר לכך, הסתדרות המורים לא מוכנה לדון בנושאים הכרחיים לקידום מערכת החינוך, כמו התאמת החופשות, מתן סמכויות ניהול למנהלי בתי הספר ותגמול מצוינות. משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם שיביא לשינוי אמיתי במערכת החינוך לטובת ציבור ההורים, התלמידים, המורים והמנהלים".

יצוין כי בשבוע שעבר הסתדרות המורים קיימה כמה שביתות שבמסגרתן החלו הלימודים המחוזות השונים ב-10:00, למעט החינוך המיוחד. בתוך כך, ביום חמישי שעבר, התקיימו העיצומים במחוז המרכז, ביום ראשון – בירושלים, ביום שני – במחוז חיפה, ביום שלישי – במחוז צפון, אתמול – במחוז דרום והיום בתל אביב.